آیا ورم معده خطرناک است؟

ورم معده چیست؟ راه های درمان ورم معده

در مورد ورم معده بیشتر بدانید

در اغلب موارد افراد با شنیدن نام ورم معده به این فکر می کنند که با چند روز پرهیز غذایی و یا نخوردن چند نوع غذای خاص این التهاب در معده از بین رفته و دیگر علتی بای ناراحتی باقی نمی ماند.

اما باید بدانیم که ورم معده اگرچه ممکن است بیماری ساده ایی باشد و پس از یک یا دو دوره مصرف دارو اندکی بهبود یابد اما  این امکان هم وجود ارد که این ناراحتی کوچک در معده منجر به تحلیل رفتن دیواره معده و ایجاد زخم های معده می شود و متاسفانه در برخی موارد موجب ایجاد سرطان معده می شود.

راه های تشخیص این بیماری آزمایش خون، مدفوع و آندوسکوپی است که طبق نظر پزشک انجام می گیرد. عموما پزشک از طریق آندوسکپی می تواند به وجود زخم در معد ه یا آسیب به لنفها مطمئن شود.

راه های درمان ورم معده اغلب برای از بین بردن باکتری ها و عفونتها با استفاده از آنتی بیوتیک ها و کاهنده های اسید معده انجام میگیرد.

راه های درمان سنتی هم برای این نوع بیماری پیشنهاد شده است که از جمله استفاده از بومادران و شیرین بیان است. در طب سنتی عقیده بر این است که اگر داروی شیرین بیان و بو مادران به مدت ۴۰ روز در فواصل و اندازه معین استفاده شود مطمئنا موجب درمان خواهد شد.

تغییر سبک زندگی هم تاثیر بسیار زیادی در درمان این نوع از بیماری دارد. غذا خوردن در فواصل کوتاه و با حجم کم بسیار مورد توجه است و بسیار کمک کننده خواهد بود. ورزش منظم و استفاده از غذاهای آب پز هم تاثیر بسیار زیادی دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *