ابتلا به بیماری های صعب العلاج با گوشت قرمز

ابتلا به بیماری های صعب العلاج با گوشت قرمز

گوشت قرمز می تواند عامل ابتلای شما به انواع بیماری های صعب العلاج و سرطان های خطرناک باشد بهتر است در مصرف این دسته غذایی بیشتر دقت کنید سعی کنید در ابتدا گوشت قرمز تازه و کم چربی تهیه کنیدو گوشت سفید را در کنار آن نیز مصرف کنید و در برنامه غذایی خود کمتر ا گوشت قرمز استفاده کنید.

محققان مرکز ملی سرطان می‌گویند مصرف ۱۰۰ گرم گوشت احتمال ابتلا به سرطان را ۲۹ درصد افزایش می‌دهد. تحقیقات زیادی تا‌کنون اثبات کرده که مصرف گوشت قرمز می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال، استخوان، پانکراس، ریه، معده، آندومتر و پروستات را افزایش دهد. دلیل این موضوع آهن همی است که در گوشت قرمز موجود است.

گرچه آهن هم برای سلامت ما ضروری است اما می‌تواند باعث واکنش‌های اکسیداتیو شود که منبع رادیکالهای آزاد هستند. بنیاد جهانی تحقیقات برای غلبه بر سرطان در بیانیه‌های خود تاکید دارد که بیش از ۵۰۰ گرم گوشت پخته در هفته مصرف نکنید و به جای تامین پروتیین از طریق گوشت قرمز از گوشت سفید، تخم مرغ، ماهی و سبزیجات و غلات استفاده کنید.

قبل از شستشو نیز گوشت را کامل بشویید تا تمام خون داخل آن خارج شود. فراوش نکنید برخی از ماهی‌‌ها هم می‌توانند سرطان‌زا باشند. برخی از ماهی‌‌ها حاوی ترکیبات و فلزات سنگینی مثل دی‌اکسین، ‌ارسنیک، جیوه، سرب و کادمیوم هستند. ماهی‌های آزاد در مقایسه با ماهی‌های پرورشی و ماهی‌های محیط‌های سالم در مقایسه با ماهی‌های محیط‌های آلوده، ماهی‌های گیاه خوار در مقایسه با گوشت خوارانی مثل تن، میزان ترکیبات سمی کمتری دارند.

نتایج بررسی‌های گوناگون نشان می‌دهد ارتباطی بین مصرف زیاد گوشت قرمز و فشار خون بالا و همچنین دیابت نوع ۲ وجود دارد. از همین جا هم نتیجه می‌گیرند که گوشت قرمز باعث بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. اما به عقیده‌ی بسیاری از محققان مصرف گوشت قرمز به تنهایی نمی‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی شود و این بیماری‌ها به سبک زندگی ما مربوط می‌شود.

بر خلاف وجود برخی از رژیم‌های لاغری کمابیش پرطرفداری مانند رژیم دوکان، نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که  کالری به دست آمده از مصرف ۲۵۰ گرم گوشت در روز می‌تواند در عرض پنج سال ۲ کیلوگرم به وزن شما اضافه کند. البته باید توجه داشته باشید که گوشت قرمز چندان پرکالری نیست اما سبک زندگی و نوع مصرف آن است که می‌تواند باعث بروز چاقی شود. گوشت‌های چرب، پرکالری تر هستند در عوض گوشت بره چربی کمتری دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *