احتمال خودکشی در این افراد بیشتر است

احتمال خودکشی در این افراد بیشتر است

آیا میدانستید احتمال خودکشی با افزایش سن بیشتر خواهد شد؟ برخی افراد با پاگذاشتن به سن بیشتر تمایل به خودکشی پیدا میکنند، احتمال خودکشی در سنین بالا بیشتر خواهد شد. می خواهیم با علل تمایل به خودکشی در سنین بالای ۵۰ سال آشنا شویم.

افزایش احتمال خودکشی با بالا رفتن سن افراد. سالانه بیش از یک میلیون نفر در دنیا به دنبال خودکشی فوت می‌کنند و این به معنی روزانه ۳ هزار مرگ برنامه‌ریزی شده است. در میان این افراد درصد بالایی را افراد سالمند تشکیل می‌دهند. محققان می‌گویند با افزایش سن احتمال خودکشی نیز بالا می‌رود. در مردان معمولا خودکشی یا به قبل از ۴۵ تا ۵۴ سالگی برمی‌گردد

یا مربوط به بعد از ۷۴ تا ۸۵ سالگی است. ۸۷ درصد مردانی که خودکشی می‌کنند، مردان زن مرده‌ای هستند که بیش از ۲۵ سال سن دارند. ۵۵ درصد افراد از همسرشان جدا شده‌اند و ۵۲ درصد مجردند. تعداد زنانی که اقدام به خودکشی می‌کنند در مقایسه با مردان بسیار کمتر است. تعداد زنان بیوه،مطلقه و مجردی که خودکشی می‌کنند از ۲۰ درصد فراتر نمی‌رود. دار زدن رایج‌ترین شیوه خودکشی است که ۴۶ درصد افراد از آن استفاده می‌کنند. بعد از آن مصرف قرص (۱۶ درصد) و استفاده از سلاح گرم (۱۵ درصد) قرار دارد. مردان دار زدن را بیشتر می‌پسندند در حالی که زنان با قرص خودکشی می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *