اختلال رشد عصبی جنین بدلیل کمبود ید

اختلال رشد عصبی جنین بدلیل کمبود ید

ید جز مواد مورد نیاز بدن میباشد ید در دوران بارداری و جنین تاثیر بسزایی در اندام جنین دارد بنابراین اگر در بدن مادر باردار کمبود ید باشد بطور حتم جنین دچار اختلال رشد عصبی می شود در مطلب زیر این مورد را توضیح داده است.

یک مطالعه جدید نشان می‌‌دهد بسیاری از خانم‌های باردار، یُد مورد نیاز بدن‌شان را از رژیم غذایی‌شان دریافت نمی‌کنند و این مسئله می‌‌تواند باعث اختلال در رشد عصبی-مغزی نوزادان شود. یُد یکی از مواد مغذی مهم و ضروری برای رشد عصبی-مغزی جنین است و در واقع این ماده برای ترشح هورمون‌های تیروئید نیز اهمیت زیادی دارد.

به نظر متخصصان یُد باید در رژیم غذایی خانم‌های باردار و شیرده تا ۵۰ درصد بیشتر از رژیم غذایی دیگران وجود داشته باشد و حتی توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) این است که خانم‌های باردار و شیرده روزانه ۲۵۰ می‌کرو گرم یُد مصرف کنند. در این مطالعه ۴۵۹ خانم بادار غیرسیگاری مورد بررسی قرار گرفتند

که هیچ کدام مبتلا به بیماری‌های تیروئیدی و دیابت نبودند. در ادامه محققان برای تعیین سطح یُد در بدن این خانم‌های باردار، از ادرار آن‌ها در ۳ماهه سوم بارداری نمونه‌گیری کردند و نتایج نهایی نشان داد که میزان متسوط یُد در ادرار این خانم‌های باردار، ۹۸ میکرو گرم بر لیتر بوده است؛ در حالی که کم‌ترین سطح استاندارد این میزان باید ۱۵۰ می‌کرو گرم در لیتر باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.