ارتباط اسید فولیک با وزن جنین

ارتباط اسید فولیک با وزن جنین

آیا اسید فولیک بر وزن جنین موثر است؟

تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده که اسید فولیک تاثیر مستقیمی بر وزن جنین دارد با عدم مصرف اسید فولیک جنین دچار کم وزنی می شود بنابراین برای افزایش وزن جنین حتما اسید فولیک مصرف کنید.

مطالعات نشان می‌دهند که زنانی که در اوایل دوره بارداری خود سطح اسید فولیک پایینی دارند، بیشتر در معرض خطر تولد نوزاد کم‌وزن قرار دارند. محققان دانشگاه نیوکاسل معتقدند که حتی زنانی که از میزان فولات بالایی در این دوران برخوردار هستند، کمتر کودکان کم‌وزن به دنیا می‌آورند. هرچه وزن نوزاد به هنگام تولد بیشتر باشد،

در آینده قدرت بدنی بالاتری خواهند داشت. ۷ درصد از نوزادان کم‌وزن ( کمتر از ۴/۲ کیلوگرم) تا ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به ناتوانی‌های شدید جسمانی قرار می‌گیرند. در حال حاضر، به زنان باردار توصیه می‌شود که از اولین لحظه‌ای که متوجه بارداری خود می‌شوند، مصرف مکمل اسید فولیک را شروع کنند.

اما بسیاری از زنان به دلیل اینکه دیر متوجه بارداری خود می‌شوند، در اوایل دوران بارداری دچار کمبود این ویتامین حیاتی هستند. محققان معتقدند که بهتر است در زمینه غنی‌سازی مواد خوراکی روزانه مانند نان، با اسید فولیک فکری شود. در این صورت کمبود اسید فولیک در زمانی که باید جبران می‌شود و زنانی که دیرتر متوجه بارداری‌شان می‌شوند

هم از این مزیت برخوردار می‌شوند. مواد غذایی که تا به امروز با اسید فولیک غنی شده‌اند، قیمت بالایی دارند و همه قادر به خریداری آن نیستند. تیم تحقیقاتی این مطالعه، میزان اسید فولیک و سبک زندگی ۱۰۰۰ زن باردار را که در سه ماهه نخست بارداری خود بودند، مورد بررسی قرار داد.

زنانی که سیگار می‌کشیدند از اسید فولیک پایین‌تری برخوردار بودند و همین امر باعث می‌شود که زنان سیگاری کودکان کم‌وزنی به دنیا بیاورند. محققان توصیه می‌کنند که زنان حتما مکمل اسیدفولیک مصرف کنند و مصرف غذاهایی مثل سبزیجات سبز، مرکبات و غلات کامل را فراموش نکنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.