ارتباط بین اعتیاد با اختلال ژنتیکی

ارتباط بین اعتیاد با اختلال ژنتیکی

در مطلب زیر در مورد ارتباط بین اختلال ژنتیکی و اعتیاد صحبت شده است برخی از دانشمندان معتقدند که اعتیاد در فرد میتواند یک عامل وراثت در فرد داشته باشد.

وقتی مساله اعتیاد به مواد مخدر مطرح می‌شود، ما معمولا این‌طور فکر می‌کنیم که تمام تقصیر بر گردن فرد معتاد است. با این‌حال، تحقیقات جدیدتر دانشمندان نشان می‌دهد که قضیه چنین نیست و اعتیاد می‌تواند نوعی اختلال ژنتیکی باشد. برخی دانشمندان معتقدند که اعتیاد به وراثت ارتباط دارد.

تحقیقات جالبی هستند که نشان می‌دهند خطر اعتیاد چطور می‌تواند در بین دوقلوها شکل بگیرد. براساس این تحقیقات، اگر یکی از دوقلوها به اعتیاد دچار شود، حتی دوقلوهایی که موقع تولد از هم جدا شده‌اند، احتمال این‌که دوقلوی دیگر هم به اعتیاد دچار شود خیلی بیشتر می‌شود. در واقع،

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که نقش ژنتیک و وراثت در اعتیاد کاملا واقعی و جدی است. محققان می‌گویند که پدر و مادرهایی که متمایل و مستعد به اعتیاد خاصی هستند، کودکانی خواهند داشت که همین تمایل و استعداد در آن‌ها هم وجود دارد. برخی محققان حتی مطالعات زیادی روی مغز افراد معتاد انجام داده‌اند

و متوجه شده‌اند که ناهنجاری مغزی در مغز آنان وجود دارد. یکی از این محققان می‌گوید: «در ابتدا، ما این‌طور فکر می‌کردیم که اعتیاد باعث ناهنجاری مغزی شده است، اما مطالعات بعدی روی فرزندان افراد معتاد به ما نشان داد که ناهنجاری مشابه زیادی در مغز آنان وجود دارد».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.