ارتباط ریزش موی زودرس با مشکلات پروستات

ارتباط ریزش موی زودرس با مشکلات پروستات

به تازگی محققین به ارتباط بین ریزش موی زودرس و مشکلات پروستات پی برده اند، آن ها عقیده دارند طاسی و کم مویی در سنین جوانی می تواند هشداری برای ابتلای مردان به انواع عارضه های مربوط به پروستات باشد، به یافته های جدید پژوهشگران در این زمینه دقت کنید.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که نوعی ارتباط ژنتیکی بین کوتاهی قد و طاسی زودرس در مردان وجود دارد. گزارشی از این مطالعه در Nature Communications منتشر شده است. دانشمندان آلمانی در این مطالعه توانسته‌اند که ۶۳ مورد از تغییرات را در ژنوم انسانی شناسایی کنند که همگی خطر ریزش یا طاسی زودرس موها را در مردان افزایش می‌دهند. دکتر هایمباخ (مسئول مطالعه و متخصص ژنتیک انسانی در دانشگاه بُن) می‌گوید:«بعضی از این تغییرات کشف‌شده، با ویژگی‌های فردی دیگر و بیماری‌های مختلف از جمله کوچک بودن اندازه بدن مرتبط هستند».

نکته مهم دیگر این‌که یافته‌های نهایی آنان، ارتباط بین ریزش موی زودرس و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات را نیز تایید می‌کنند. البته بخش مثبت ماجرا این است که این مطالعه، از نظریه‌های قبلی درباره وجود ارتباط بین طاسی زودرسو افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در مردان حمایت نمی‌کند. به‌گفته محققان، نوعی ارتباط بین گرایش ژنتیکی به طاسی در مردانی که بلوغ نسبتا زودرس را تجربه کرده‌اند و داشتن رنگ پوست روشن و افزایش تراکم استخوانی نیز در این مطالعه مشاهده شده است. با این‌حال، ‌محققان تاکید می‌کنند که لازم نیست مردان مبتلا به ریزش موی زودرس نگران باشند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.