ارتباط قرص های ضد افسردگی با مشکلات مادرزادی جنین

ارتباط قرص های ضد افسردگی با مشکلات مادرزادی جنین

تاثیر قرص های ضد افسردگی بر سلامت جنین

در مطلب زیر در مورد قرص های ضد افسردگی مطلب گذاشته شده است طبق تحقیقات جدید این قرص ها تاثیر بسیار زیادی بر سلامت جنین دارد و باعث ایجاد مشکلات مادرزادی در جنین می شود.

خطر بروز مشکلاتی مانند شکاف کام و مشکلات قلبی مادرزادی در نوزادان، با مصرف قرص‌های ضدافسردگی در بارداری بیشتر می‌شود. دانشمندان آمریکایی و دانمارکی، هشدار داده‌اند که مصرف داروهای بالا برنده سروتونین که برای درمان افسردگی به کار می‌روند، در سه ماهه اول بارداری، ۴۰ درصد باعث افزایش خطر بروز مشکلات مادرزادی می‌شوند.

این قرص‌ها حاوی مهارکننده‌های بازجدب سروتونین هستند که باعث افزایش سروتونین یا همان هورمون شادی‌آور در مغز می‌شوند. در مطالعه‌ای که بر روی ۱۰۵۴ زن باردار که طی سه ماهه اول بارداری خود قرص‌های ضدافسردگی مصرف می‌کردند انجام شد، مشخص شد که خطر بروز مشکلات مادرزادی تا ۴۰ درصد افزایش یافته و خطر

بروز نقص‌های قلبی نیز تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد. محققان معتقدند که هنوز اول راه هستند و به تحقیقات بیشتری احتیاج دارند. بهتر است زنانی که به افسردگی مبتلا هستند، بلافاصله پس از اینکه متوجه بارداری خود شدند، با مشورت پزشک، داروهایشان را کم یا تعویض کنند. البته با اینکه احتمال بروز خطر پایین است اما باز هم نیاز به بررسی بیشتر تأثیر قرص‌های ضدافسردگی بر روی جنین است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *