ارتباط میگرن کودکان با استرس

ارتباط میگرن کودکان با استرس

بیماری میگرن کودکان را باید جدی بگیرید ،این عارضه می تواند پیامدهای ناگواری بر روال زندگی آن ها بگذارد ،برخی سردردهای مزمن به راحتی از بین نخواهند رفت عارضه میگرن کودکان با برخی روش های درمانی قابل درمان و پیشگیری خواهد بود در ادامه این مطلب درباره میگرن کودکان توضیحات بیشتری خواهیم داد .

در مورد میگرن کودکان تا چه حد می دانید؟ طبق گزارشات اخیری که سازمان AMF ارائه کرده است، میگرن فقط مشکل بزرگسالان نیست. حدود ۶ درصد از کودکان و بیشتر از یک‌چهارم نوجوانان ۱۵ تا ۱۷ ساله با مشکل میگرن مواجه‌اند. اگر نسبت به میگرن داشتن کودکتان شک دارید، حتما او را به نزد پزشک ببرید تا درمان‌های لازم و احتمالی را برای کودکتان تجویز کند. جلوگیری از دردهای میگرنی و پیشگیری از بدتر شدن میگرن،

یا اقداماتی برای کنترل شدت، دفعات و طول مدت میگرن از جمله کارهایی است که پزشکان متخصص می‌توانند انجام دهند. عوامل زیادی ممکن است به میگرن فرزندتان مرتبط باشد. مثلا خواب کم یا خواب زیاد یا استرس. بررسی‌های اخیر برای مدیریت استرس نشان می‌دهد که نوعی از مشاوره به نام رفتار درمانی شناختی، می‌تواند به بهبود وضعیت سردردهای مزن کودکان کمک کند.

تکنیک‌های دیگر برای کنترل استرس هم مثل آرامش‌درمانی می‌تواند موثر باشد. بهتر است که دفترچه یادداشتی برای نوشتن دفعات، شدت، مدت‌زمان میگرن، غذاهای خورده شده قبل از شروع میگرن و نوع فعالیت‌های قبل از شروع میگرن و در حین حالت میگرن، برای کودکتان داشته باشید تا بهتر بتوانید از میگرن‌های بعدی جلوگیری کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *