ارتباط ژن افراد با مصرف قند

ارتباط ژن افراد با مصرف قند

آیا میدانستید تعیین ذائقه با ژنتیک شما مرتبط است. مصرف انواع قندهای طبیعی و غیرطبیعی بستگی به ذائقه شما دارد.نتیجه مطالعات اخیر دانشمندان روی ساختار ژنتیکی و ویژگی ذاتی افراد مختلف نتایج جالبی دربرداشت که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد.

محققان بر اساس یکی از مطالعات اخیر که در Twin Research and Human Genetics به چاپ رسیده است، مدعی هستند که مجموعه‌ای از ژن‌ها را کشف کرده‌اند که ذائقه افراد نسبت به قندهای طبیعی و غیرطبیعی را تعیین می‌کند. آن‌ها معتقدند که بر این اساس، علاقه بعضی از افراد به شیرینی‌ها مربوط به ساختار ژنتیکی و ویژگی ذاتی آن‌ها است و نباید به‌خاطر این موضوع احساس بدی پیدا کنند. در این مطالعه ۲۴۳ جفت ژن همسان و ۴۵۲ جفت ژن ناهمسان و ۵۱۱ ژن فردی مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار گرفتند و واکنش هر فرد بعد از چشیدن یک ماده شیرین، نسبت به چهار نوع قند: فراکتوز, گلوکوز,آسپارتام و نئوهسپریدین دی‌هیدرو‌کالکون ثبت شد. دو نوع اول از قندهای طبیعی هستند و دو نوع بعدی از قندهای غیرطبیعی و مصنوعی.

نتایج به دست آمده نشان داد که عوامل ژنتیکی تا ۳۰ درصد بین افراد مختلف در تعیین ذائقه شیرینی آن‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد و بین افراد، متفاوت است. این محققان می‌گویند که اگرچه مصرف‌کنندگان، پزشکان و مسئولین سلامت عمومی واقعا می‌خواهند مقدار قند مصرفی در رژیم‌های غذایی افراد را کاهش دهند، اما با توجه به تفاوت‌های ذاتی در ذائقه افراد، این کار خیلی سخت‌تر خواهد بود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *