از آنزیم محافظ مغز چه میدانید؟

از آنزیم محافظ مغز چه میدانید؟

پیشگیری از آلزایمر با این آنزیم

در مطلب زیر در مورد آنزیمی صحبت شده است که در مغز وجود دارد و کار این آنزیم محافظت از مغز میباشد و کار عمده آن پیشگیری از مبتلا شدن مغز به بیماری آلزایمر میباشد.

آنزیم محافظ مغز در مقابل فراموشی و آلزایمر کدام است؟ گروهی از محققان دانشگاه ایندیانا در مطالعه اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره بیماری‌های مخرب اعصاب از جمله آلزایمر دست پیدا کرده‌اند. براساس گزارشی که در PLOS Biology منتشر شده است، نوعی آنزیم به‌نام NMNAT۲ که از مغز در مقابل استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند،

می‌تواند در مقابل شکل‌گیری توده‌های پروتئینی نیز از مغز حفاظت کند که به‌عنوان مشخصه بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و انوع بیماری‌های مخرب اعصاب شناخته می‌شود. محققان معتقدند که کشف اخیرشان می‌تواند به ساخت داروهای جدیدی منجر شود که از عملکرد شناختی مغز محافظت می‌کنند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه ایندیانا در این مطالعه، مغز بیش از ۵۰۰ نفر از سالمندان متوفّی را تجزیه و تحلیل کردند که پیش از مرگ در پروژه‌ای به‌نام Rush Memory and Aging Project مشارکت کرده بودند. به‌عنوان بخشی از این پروژه، عملکرد شناختی هر کدام از سالمندان به‌صورت سالانه ارزیابی

و ثبت شده بود. نتایج نهایی نشان داد که هرچقدر سطح آنزیم NMNAT۲ در مغز افراد بالاتر باشد، احتمال تجربه زوال شناختی کمتر می‌شود. این رابطه نشان می‌دهد که هرچقدر سطح آنزیم NMNAT۲ در مغز پایین‌تر باشد، افراد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار می‌گیرند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *