از ارتباط بین بی قراری پس از مقاربت و صمیمیت چه میدانید؟

از ارتباط بین بی قراری پس از مقاربت و صمیمیت چه میدانید؟

علت بی قراری پس از مقاربت چیست؟

در مطلب زیر طبق نظر روانشناسان زوج هایی که از رابطه زناشویی خود لذت نمی برند بطور معمول این عدم لذت بر جنبه های دیگر زندگی می تواند تاثیر گذار باشد که در زیر به آنها اشاره میکنیم.

مطالعات محققان نشان می‌دهد که احساس افسردگی و ناراحتی بعد از رابطه زناشویی می‌تواند بر روی بسیاری از زوج‌ها تاثیر منفی بگذارد. با این‌حال، لزوما به معنای این نیست که این زوج‌ها از رابطه زناشویی خودشان لذت نمی‌برند یا علاقه‌ای به همسرشان ندارند. درواقع هیچ رابطه‌ای بین بی‌قراری پس از مقاربت و صمیمت در روابط زوج‌هایی که به هم نزدیک هستند، وجود ندارد.

برخی از مطالعات در این زمینه بر روی زوج‌های شاد و رضایت‌مند متمرکز شده‌اند و نشان می‌دهند که بی‌قراری پس از مقاربت، نشانه‌ای مبنی بر پایان زندگی مشترک نیست. دکتر مگان فلمینگ، روان‌شناس بالینی و متخصص رابطه زناشویی، به نکات مهمی درباره بی‌قراری پس از مقاربت و رابطه آن با ارگاسم اشاره می‌کند. به‌گفته او، درحالی که ارگاسم می‌تواند

از نظر جسمانی به تخلیه فشارها کمک کند، اما می‌تواند به تحریک احساسات نیز منجر شود. حتی در برخی موارد، ارگاسم می‌تواند باعث آزاد شدن مسائلی در ذهن افراد شود که در طول روز یا هفته یا ماه گذشته سرکوب شده‌اند و درنهایت همین حالت می‌تواند باعث احساس

ناراحتی گردد. به‌گفته دکتر فلمینگ: «رابطه زناشویی می‌تواند نوعی تجربه رهایی یا ازخودبی‌خودی باشد. درواقع، مثل این می‌ماند که تمام چیزهایی که زیر چیز دیگری جمع شده‌اند، ناگهان آزاد شوند. بنابراین تمام چیزهایی که شما سرکوب کرده بودید، از کنترل خارج می‌گردند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *