از حشیش و مصرف آن چه میدانید؟

از حشیش و مصرف آن چه میدانید؟

علت مصرف حشیش

در مطلب زیر در مورد حشیش صحبت شده است و در مورد این ماده مخدر که یک گیاه می باشد توضیحات بسیار جالبی داده شده است که در زیر همه این سوالات را برای شما توضیح داده ایم.

حشیش از گل خشک‌شده، برگ‌ها، ساقه‌ها و دانه‌های گیاه کانابیس (شاه‌دانه) به دست می‌آید. کانابیس برای صدها سال توسط انسان‌ها به‌خاطر فیبر، روغن دانه و دانه آن، و خاصیت درمانی و تفریحی آن استفاده می‌شده است. گیاه شاه‌دانه، حاوی نوعی ماده شیمیایی روان‌گردان به‌نام دلتا-۹-تتراهیدرو-کانابینول (THC) است

که روی گیرنده‌های سلولی خاصی در مغز به‌نام کانابینوئیدها عمل می‌کند. بلافاصله بعد از کشیدن حشیش، THC می‌تواند در خون قابل تشخیص باشد. آزمایش‌های مختلفی نشان داده‌اند که THC، اثرات ضددرد با درجه خفیف تا متوسط دارد و می‌تواند برای درمان درد استفاده شود. در واقع، THC،انتقال‌دهنده‌های عصبی در نخاع را تغییر می‌دهد و منجر به تسکین درد می‌شود.

این ترکیب به‌عنوان نوعی محرک اشتها نیز شناخته می‌شود و احساس آرامش القاء می‌کند. به‌علاوه این‌که، روی حس بویایی، شنوایی و بینایی فرد تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر، THC می‌تواند باعث خستگی شود. البته این ترکیب در بین برخی افراد می‌تواند علائم پرخاشگری را کاهش دهد. مطالعات محدود دیگری نیز هستند

که نشان داده‌اند، THC برای درمان حالت تهوع و استفراغ موثر است و می‌تواند برای افراد تحت شیمی‌درمانی که با حالت تهوع به‌عنوان نوعی عارضه جانبی مواجه می‌شوند، واقعا مفید باشد. حشیش در پزشکی برای درمان درد مزمن، اسپاسم عضلانی، بی‌اشتهایی، حالت تهوع و اختلالات خوب استفاده می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.