از ناامیدی مطلق فاصله بگیرید

از ناامیدی مطلق فاصله بگیرید

تحت هر شرایطی از به وجود آمدن ناامیدی مطلق پیشگیری کنید، اجازه ندهید مشکلات مختلف روحیاتتان را تخت فشار قرار داده و موجب بروز ناامیدی مطلق در شما شوند، دیدگاهتان را تغییر داده و به نکات مثبت زندگیتان فکر کنید. برخی افراد ناامیدانه به حوادث پیرامون خود می نگرند این طرز فکر نیاز به تغییرات اساسی دارد.

انسان‌هایی که دچار نهیلیسم یا پوچ‌گرایی مطلق هستند و دید کاملا منفی نسبت به زندگی دارند در دنیای غیرواقعی خود، به ناامیدی مطلق نیز می‌رسند. اما در بدترین شرایط و در دنیای واقعی ناامیدی مطلق وجود ندارد و همیشه انسان‌ها توانسته‌اند راه حلی را برای شرایط بد پیش‌آمده پیدا کنند. راه‌حل‌هایی که نیاز به عقلانیت و بررسی بیشتری دارد. حتی در فرهنگ ما ضرب‌المثل “پایان شب سیه سپید است” نیز به همین مقوله اشاره دارد که برگرفته از دیدگاه و شناخت انسان‌ها و تجربه آنها در مقابل مشکلات به ظاهر بدون راه حل است.

اگر به پیرامون‌مان کمی با دقت بیشتری نگاه کنیم نشانه‌هایی از مشکلاتی که شاید تا ۱۰-۲۰ سال قبل راه حلی نداشتند ولی با تئوری‌های جدید امروزه به مسایلی کاملا پیش پا افتاده تبدیل شده‌اند را می‌بینیم. مثال بسیار واضح و زیبا که نشان از امید انسان‌ها به جلو و روزهای بعد دارد، درباره بیمارانی است که قطع نخاع یا مبتلا به سرطان بدخیم شده‌اند و گرچه در ابتدا کاملا خود را می‌بازند و تنها راه حل را مرگ می‌دانند اما به تدریج بر مشکل غبله کرده و با آن کنار آمده و حتی بیماری را شکست داده و امروزه به انسانهایی بسیار موفق و مثال‌زدنی تبدیل شده‎این شرایط بد، سازنده هستند و محرکی برای ما محسوب می‌شوند تا خود را بیازماییم. احساس ناامیدی مطلق در افرادی شکل ‌می‌گیرد که اشکال شخصیتی دارند.

دیدگاه چنین افرادی باید عوض شود و با کمی صبر، تعقل و مشورت به خود زمان دهند و از تصمیم‌های عجولانه و نابخردانه پرهیز کنند و حتما با یک مشاور در این باره مشورت کنند. مهارت‌های فردی نیز باید افزایش یابد. نا امیدی مطلق مانند آن است که عینک سیاه زده‌ایم و اطراف را شب می‌بینیم در صورتی که بعد از درآوردن عینک روشنایی پدیدار می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *