مشکلات قلبی در خانم‌های یائسه

مشکلات قلبی در خانم‌های یائسه

خانم‌های یائسه بهتر است بیشتر به سلامت قلب خود اهمیت دهند، چون در این سنین ریسک ابتلا به انواع بیماری های قلبی بیشتر خواهدشد،خانم‌های یائسه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها و مقابله با مرگ زودرس ناشی از آن ها بهتر است به توصیه های متخصصین قلب و عروق دقت کنند.

یکی از دانشمندان دانشگاه میشیگان آمریکا با انتشار نتایج مطالعه تخصصی خود درمجله انجمن قلب آمریکا به بررسی تفاوت وضعیت بیماری‌های قلبی در بین مردان و خانم‌های یائسه پرداخت. این محقق با در نظر گرفتن ۲۳۰۸۶ نفر از خانم‌ها و مردان بالای ۴۵ سالی که سفیدپوست و سیاه‌پوست بودند، به نتایج تازه‌ای درباره تفاوت مشکلات قلبی در بین خانم‌ها یائسه دست یافت.

طبق آمار این مطالعه، خانم‌ها سفیدپوستی که یائسگی ناشی از جراحی داشتند، ۳۵ درصد کم‌تر از مردان سفیدپوست در معرض این خطر قرار می‌گیرند که به‌خاطر حمله‌های قلبی جان خود را از دست بدهند. این رقم در بین خانم‌های که یائسگی طبیعی دارند، حتی تا ۵۵ درصد کم‌تر می‌شود. در حالی که یائسگی عموما به‌عنوان ریسک‌فاکتور بیماری قلبی شناخته می‌شود،

اما این بررسی نشان می‌دهد که خانم‌های یائسه نسبت به مردان کم‌تر احتمال دارد که به‌خاطر حمله‌های قلبی بمیرند. این محقق می‌گوید که با این‌حال خانم‌ها باید موارد لازم را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی رعایت کنند، چون هنوز هم بیماری‌های قلبی، علت شماره یک مرگ خانم‌ها محسوب می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *