از پرگورکسیا (Pregorexia) چه میدانید؟

از پرگورکسیا (Pregorexia) چه میدانید؟

 پرگورکسیا چیست؟

شاید شنیدن نام این کلمه برایتان بسیار عجیب باشد و بگویید پرگورکسیا چیست ؟ در مطلب زیر در مورد این مشکل تغذیه ای در مادران باردار مطالب بسیار جدید ارائه داده است که امیدوارم لذت ببرید.

پرگورکسیا، نوعی مشکل تغذیه‌ای در زنان باردار است. معمولا زنانی با این مشکل مواجه می‌شوند که به شدت اصرار بر کنترل وزن در دوران بارداری دارند و رژیم غذایی و برنامه ورزشی سختی را دنبال می‌کنند. واضح است که این وضعیت، برای جنین خطرناک است. در حالی که بسیاری از زنان، در دوران بارداری توجهی به میزان اضافه وزن ندارند،

برخی دیگر، به قدری نگران اضافه وزن در این دوران هستند که دچار وسواس تصویر بدن می‌شوند. به این معنا که هرچه بدن خود را در آینه می‌بینند، احساس نیاز به کاهش وزن می‌کنند. خطر پرگورکسیا، در زنانی که سابقه مشکلات تغذیه‌ای داشته‌اند، بیشتر است. پرگورکسیا، منجر به بروز بسیاری از پیچیدگی‌های دوران بارداری مانند:

سقط جنین، تولد نوزاد نارس، بروز نواقص مادرزادی در جنین، مرده‌زایی و … بسیاری مشکلات دیگر می‌شود. علایم هشدار دهنده پرگورکسیا، شامل موارد زیر می‌شود: – عدم پذیرش بارداری و باور نکردن آن – توجه بیش از اندازه به میزان کالری دریافتی – نادیده گرفتن وعده‌های غذایی – پیگیری جدی فعالیت‌های ورزشی پزشک متخصص می‌تواند

با توجه به وزن و شاخص توده بدنی شما پیش از بارداری، مقدار مجاز اضافه وزن در دوران بارداری را برایتان تعیین کند. همچنین می‌تواند برنامه غذایی مناسبی در اختیار شما قرار دهد تا در زمینه رسیدن مواد مغذی به جنین، با مشکل روبه‌رو نشوید. در صورتیکه با هریک از علایم بالا مواجه شدید، از یک روان‌پزشک کمک بگیرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.