افراد چهل ساله مراقب دریافت ویتامین ها باشند

افراد چهل ساله مراقب دریافت ویتامین ها باشند

افراد چهل ساله باید ویتامین ها و مکمل های مختلفی دریافت کنند چون در معرض یائسگی قرار میگیرند و از شرایط جسمانی دوران جوانی برخوردار نیستند. کلسیم، ویتامین دی، اسید فولیک و آهن از مهمترین املاح معدنی هستند که این افراد به آن ها نیاز دارند.

ویتامین‌ها و مواد مغذی مثل یک ارتش در مقابل بیماری‌های ناشی از افزایش سن، مبارزه می‌کنند، و بهترین راه برای ساختن این ارتش، خوردن غذاهای سالم و داشتن رژیم غذایی سالم است. با این‌که دریافت ویتامین‌ها و مواد مغذی همیشه و در همه سنین اهمیت دارند، اما وقتی به ۴۰ سالگی می‌رسید، این اهمیت بیشتر می‌شود، چون بدن شما با تغییرات تازه‌ای روبه‌رو خواهد شد. در ادامه به مواد مغذی مهمی اشاره می‌کنیم که برای ۴۰ سالگی خیلی اهمیت دارند و درباره راه‌های دریافت آن‌ها، نکاتی را خواهیم گفت.

وقتی به ۴۰ سالگی می‌رسید (و قطعا بعد از ۵۰ سالگی)، باید ویتامین B۱۲ را جدی بگیرید. به گفته متخصصان، این ویتامین برای حفظ وضعیت طبیعی خون و عملکرد مطلوب مغز ضروری است. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که کودکان، جوانان و بزرگسالان، بیشتر ویتامین B۱۲ مورد نیاز بدن‌شان را از گوشت قرمز و محصولات حیوانی دیگر مثل مرغ، ماهی، لبنیات و تخم مرغ دریافت می‌کنند؛

اما با افزایش سن انسان‌ها، جذب ویتامین B۱۲ از طریق غذاها روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود؛ به‌خصوص از حدود ۵۰ سالگی، دقیقا زمانی که اسید معده کمتر می‌شود. به هر حال وقتی به ۴۰ سالگی می‌رسید، زمان خوبی است که ویتامین B۱۲ را از طریق مکمل‌ها یا مولتی‌ویتامین‌ها دریافت کنید. شما در این سنین به ۲.۴ میلی‌گرم از این ویتامین نیاز دارید، که اگر بیشتر هم شد اشکالی ندارد. چون ویتامین B۱۲ از ویتامین‌های محلول در آب است و میزان اضافی آن از طریق ادرار کردن از بدن خارج می‌شود.

کلسیم

زمانی که به ۴۰ سالگی می رسید، بایستی مراقب پوکی استخوان باشید. اطمینان حاصل نمایید که روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت می کنید زیرا بخصوص زنان بالای ۴۰ سال که مقدار کافی شیر و لبنیات مصرف نمی کنند، به شدت در معرض خطر این بیماری قرار می گیرند.

ویتامین دی

توصیه‌هایی که برای سنین ۲۰ تا ۴۰ سال وجود دارد برای این سنین هم به همان صورت ادامه می‌یابد.

اسید فولیک

زنان در این سنین باید به دریافت ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک ادامه دهند و در صورتی که قصد بارداری دارند میزان آن را به ۶۰۰ میکروگرم افزایش دهند.

آهن

در صورتی که شخص باردار باشد، باید ۲۷ میلی گرم آهن را دریافت نماید و در زنان غیرباردار دریافت روزانه ۱۸ میلی گرم کفایت می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.