افزایش توانایی ریه با تنفس در هوای پاک

افزایش توانایی ریه با تنفس در هوای پاک

اگر می خواهید توانایی ریه خود را افزایش دهید و از انواع بیماری های تنفسی در امان بمانید پیشنهاد می کنیم در معرض آلودگی هوا قرار نگیرید، روزهایی که هوا به شدت آلوده است از بیرون رفتن خودداری کنید و با این کار از بروز بیماریهای ریوی و قلبی در بدنتان پیشگیری کنید.

درست است که روز به روز بر میزان آلاینده‌های محیطی و مخصوصا آلودگی هوا در شهر‌های بزرگ افزوده می‌شود اما تحقیقات ۲۰ساله پژوهشگران که مشروح نتایج آن در مجله The New England Journal of Medecine منتشر شده است نشان می‌دهد می‌توان با این آلودگی مقابله کرد و ریه‌های سالم‌تری داشت. تحقبقات نشان داده با راهکار‌های پی گرفته شده بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ توانایی ریه بسیاری از جوانان لس آنجلسی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

طی ۲۰ سال گذشته مقامات دولتی تلاش کردند روز به روز هوای این شهر بزرگ را پاک‌تر کنند و بررسی‌های انجام شده طی همین مدت روی ۲۰۰۰ نوجوان ساکن کالیفرنیا نشان داده با پاک‌تر شدن هوا توانایی تنفسی نوجوانان نیز افزایش یافته است. محققان طی سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ ریه نوجوانان را در ۳ رده سنی ۱۱ و ۱۳ و ۱۵ مورد بررسی قرار دادند.

اندازه و توان هر ریه و میزان هوای خارج شده از ریه‌ها دقیقا اندازه گیری شد. نتایج نشان داد با کاهش میزان گاز اکسید ازت در هوا توانایی ریه در این افراد ۱۰ درصد افزایش یافت. همچنین نارسایی ریه حدود ۸ درصد در گروهی که بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ مورد بررسی قرارگرفتند، حدود ۶. ۳ درصددر فاصله سالهای ۱۹۹۷-۲۰۰۷ و حدود ۳. ۶ درصد در گروه سالهای ۲۰۰۷-۲۰۱۱ کاهش یافت. به گفته محققان این کاهش چشم‌گیر بیماریهای تنفسی به دلیل افزایش کیفیت هوا است. محققان میگویند ۲ ترکیب بسیار سمی یعنی اکسید ازت و ذرات معلق در هوا در هر دیامتر کمتر از ۲. ۵ میکرون است یعنی بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ در مقایسه با فاصله سالهای ۱۹۹۴-۹۸ ۴۰ درصد کاهش داشته است. متخصصان معتقدند نوجوانی سن مهمی است که افزایش توانایی‌های تنفسی در آن بسیار قابل توجه است. کاهش توانایی تنفسی به طور مستقیم با بروز بیماریهای تنفسی، قلبی و مرگ‌های پیش از موقع در بزرگسالی در ارتباط است. مشروح نتایج این تحقیق در مجله New England Journal of Medecine. منتشر شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *