افزایش حجم مغز با بازی‌های ویدئویی

افزایش حجم مغز با بازی‌های ویدئویی

می خواهیم به تاثیرات مختلف بازی‌های ویدئویی بر مغز انسان اشاره کنیم. پژوهشگران به تازگی به ارتباط بین افزایش حجم مغز و بازی‌های رایانه‌ای پی برده اند.افرادی که از عارضه های روحی و روانی رنج میبرند یا مبتلایان به آلزایمر بهتر است برای بهبود خود از بازی‌های ویدئویی  کمک بگیرند.

محققان استرالیایی و چینی می‌گویند انجام بازی‌های ویدئویی با افزایش حجم مغز در ارتباط‌اند. طبق تحقیقاتی که اواخر سال ۲۰۱۴ از سوی مرکز ملی کارتون و سینمای فرانسه منتشر شد، یک‌دوم فرانسوی‌ها در روز حداقل به مدت ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند و این موضوع می‌تواند بر ساختار مغز اثر بگذارد. به گفته محققان بازی‌های رایانه‌ای سبب افزایش حجم خاکستری مغز شده و ارتباطات بهتری در مغز ایجاد می‌کند.

براساس این بررسی‌ها که مشروح آن در Scientific Reports منتشر شد بازی‌های آنلاین و رایانه‌ای در کنار تمام عوارضی که دارند، اثرات مثبتی هم می‌توانند داشته باشند. به عنوان مثال تمرکز و حدت بینایی بازیکنان را بالای می‌برند و بر حافظه سالمندان تاثیر مثبت می‌گذارند. محققان برای اثبات این قضیه از مغز ۲۷ بازیکن MRI گرفتند. این افراد بیش از ۶ سال بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دادند. MRI مغز این افراد با MRI مغز افرادی که به تازگی بازی‌های ویدئویی را شروع کرده بودند مقایسه شد. بررسی‌ها نشان داد حجم خاکستری مغز افرادی که در انجام بازی‌های رایانه‌ای خبره‌ ترند بیشتر است و ارتباطات بهتری در مغز این افراد برقرار می‌شود. به گفته محققان بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند به درمان برخی بیماری‌های روانی کمک کرده و درمانگر استرس بعد از حادثه، آلزایمر و اسکیزوفرنی باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *