افزایش درد زانو با مصرف ماست و دوغ ترش

 

افزایش درد زانو با مصرف ماست و دوغ ترش

محققان پس از تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیده اند که مصرف برخی مواد غذایی باعث بروز درد و افزایش آن می شود در این مطلب بخوانید در مورد افزایش درد زانو بت مصرف ماست و دوغ ترش .

ترشی‌هایی مانند ماست و دوغ ترش درد زانو را افزایش می‌دهند، اما خوراکی‌هایی مانند توت، زنجبیل، آووکادو، سویا، کلم برگ، و ویتامین c اثر کاهنده درد در این افراد دارند یعنی ضددردهای طبیعی هستند.

افراد اگر مشکل عضلانی اسکلتی دارند، توجه به آن را به تأخیر نیندازند، زیرا گاه با ورزش درمانی، گرما درمانی، لیزر و مگنت‌تراپی مشکل برطرف می‌شود، اما اگر بی‌توجهی کرده و آسیب رباط و منیسک پیدا کنند، مراحل درمان سخت تر می‌شود.

افزایش درد زانو با مصرف ماست و دوغ ترش

افرادی که درد زانو دارند، به ورزش‌های تقویت‌کننده عضلات بپردازندبه این ترتیب که بنشینند و پاها را دراز کنند و صاف کنند. توپ خیلی کوچک را زیر زانو قرار دهند یا یک دستمال کوچک را تا کنند و زیر زانو بگذارند. زانو را به سطح زمین فشار دهند و ۱۰ ثانیه زانو را سفت کنند و بعد از ۱۰ ثانیه به زانو استراحت بدهند. ۱۰ بار این کار را انجام دهند. اگر یک مفصل آسیب دیده، هر دو زانو را ورزش بدهند. این ورزش را روزی ۳ بار، صبح و ظهر و شب تکرار کنند.

بهترین کار برای افراد مبتلا به آرتروز، آب درمانی است. این افراد بهتر است به استخر بروند و شنا کنند. بجز کرال پشت همه انواع شنا برایشان خوب است و اگر هم نمی‌توانند شنا کنند، در آب با قدم‌های بلند راه بروند.

افزایش درد زانو با مصرف ماست و دوغ ترش

منظور از درمان مرحله به مرحله آرتروز چیست؟، منظور اصلاح حرکات است. یعنی طرز نشستن و راه رفتن را اصلاح کنند. اگر زانو آسیب دیده، اول باید استراحت کنند، بعد روی مفصل کیسه یخ قرار دهند. در مرحله حاد که مفصل ورم می‌کند، قرار دادن یخ و بی حرکت کردن باعث بهبود می‌ شود. بعد باید به محل مفصل فشار آوریم و فشار می‌تواند با دست باشد. همچنین به بیمار مبتلا به آرتروز باید آموزش سبک زندگی داد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *