افزایش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به اچ ای وی

افزایش کیفیت زندگی بیماران مبنلا به اچ ای وی

بهبود زندگی بیماران مبتلا به ایدز

در مطلب زیر راهکارهایی برای افزایش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به اچ ای وی ارائه شده است که انها با رعایت کردن این نکات میتوانند کیفیت زندگی خود را بالا ببرند و از زندگی خود تا حدودی راضی باشند.

تا همین چند سال گذشته، کلمات «کیفیت زندگی» و «اچ‌آی‌وی» در کنار هم معنایی نداشتند، اما خوشبختانه از آن سال‌ها عبور کرده‌ایم. امروزه برای بیماران و پزشکان، زندگی کردن همراه با اچ‌آی‌وی فقط به‌معنای زنده ماندن نیست،‌ بلکه تلاش برای یافتن راه‌هایی است که کیفیت زندگی افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی را روزبه‌روز بهبود ببخشد.

در ادامه به بعضی از راهنمایی‌ها و توصیه‌های متخصصان اشاره می‌کنیم که برای تمام کسانی که مبتلا به اچ‌آی‌وی هستند، اهمیت دارند. به عقیده بعضی از متخصصان، مهم‌ترین نکته این است که خودتان را در قرنطینه قرار ندهید، چون انزوای اجتماعی و عاطفی در چنین شرایطی خطرناک است. چنین نگرشی قطعا نتیجه بدی خواهد داشت

و معمولا به شکست در روند درمانی منجر می‌شود. به همین دلیل باید به‌دنبال فعالیت‌های لذت‌بخش باشید تا ارتباط‌تان با جهان و محیط اطراف قطع نشود. نکته مهم دیگر این است که باید بیماری خودتان را بپذیرید، بدون این‌که احساس گناه یا نفرت نسبت به خودتان داشته باشید. عدم پذیرش بیماری می‌تواند

به رفتارهای خودتخریبگر مثل مصرف مواد مخدر یا بی‌بندوباری جنسی منجر شود. ننگ اچ‌آی‌وی هنوز باعث می‌شود که بعضی افراد، بیماری‌شان را از خانواده پنهان کنند. این نگرش می‌تواند منجر به این شود که فرد مبتلا به اچ‌آی‌وی، داروهایش را مصرف نکند یا روند کنترل یا درمان بیماری را جدی نگیرد. به نظر متخصصان، روراست بودن با دوستان و خانواده، خیلی بهتر از پنهان کردن بیماری است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *