املت رژیمی با گوجه و ریحان

املت رژیمی با گوجه و ریحان

می خواهیم در این بخش به شما روش تهیه یک املت ویژه و رژیمی را آموزش دهیم این املت ویژه صبحانه کودکان دیابتی است و به راحتی و به سرعت قابل تهیه می باشد در ادامه با روش تهیه آن آشنا خواهید شد.

معمولا بچه‌های مبتلا به دیابت با محدودیت‌های غذایی مواجه هستند. برای اینکه بتوانید تنوعی به برنامه غذایی آنها بدهید، تهیه این املت خوشمزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای تهیه املت گوجه و ریحان، به یک نان گرد سبوس‌دار، ۲ قاشق غذاخوری سس گوجه‌فرنگی، ۲ قاشق غذاخوری پنیر موزارلا، ۱ قاشق غذاخوری ریحان ساطوری و ۲ حلقه گوجه‌فرنگی تازه نیاز داریم.

طرز تهیه این املت هم به این صورت است که ابتدا باید تابه‌ای نچسب را روی حرارت قرار دهید. نان گرد سبوس‌دار را نصف کنید و آنها را کف تابه بگذارید و یک قاشق از سس گوجه را روی هرکدام از نان‌ها بمالید. حالا به‌ترتیب، پنیر، ریحان و حلقه‌های گوجه را اضافه کنید. تا جایی که پنیرها کمی آب شوند، نان حاوی املت را حرارت دهید و آن را گرم و تازه برای کودک دیابتی خود سرو کنید.

روش دیگر:

  1. در کاسه ای، تخم مرغ ها را بشکنید. بر روی آنها، مقداری نمک و فلفل بپاشید و آن ها را با چنگال خوب بزنید.
  2. ماهیتابه ی تک نفره ای نچسب را بر روی حرارت پایین، گرم کنید. یک دوم قاشق چای خوری روغن زیتون در آن بریزید و حرارت را زیاد کنید. گوجه گیلاسی ها را در آن بریزید و برای ۱ دقیقه تفت دهید. حرارت را کم کنید و برگ های ریحان را به آن اضافه کنید.
  3. با دقت، تخم مرغ را در ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را کج کنید تا تخم مرغ به صورت یک دست در آن پخش شود ، همچنین با استفاده از یک چنگال، تخم مرغ های پخته را از گوشه ها به وسط بیاورید؛ تا همه جای آن پخته شود.
  4. وقتی تخم مرغ تا حدی پخت و خودش را گرفت و رویه آن هنوز اندکی خام بود، کناره های تخم مرغ را از ماهیتابه جدا کنید و املت را از وسط تا کنید. وقتی که زیر املت قهوه ای طلایی شد، آن را از روی حرارت بردارید و در بشقاب قرار دهید. در صورت تمایل، می توانید املت را تا نکنید ویا هر نوع مواد اولیه مورد نظر خود را روی آن بریزید.

به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *