امکان ترمیم زانو با استفاده از غضروف بینی

امکان ترمیم زانو با استفاده از غضروف بینی

تاثیر غضروف بینی در ترمیم کردن زانو

طبق تحقیقات جدید دانشمندان ترمیم کردن زانو با استفاده از غضروف بینی امکان پذیر می باشد بنابراین توصیه می گردد که حتما مطلب زیر را بدقت مطالعه فرمایید.

پزشکان سوئیسی در کارآزمایی‌های اخیرشان با استفاده از سلول‌های غضروف بینی توانستند که زانوی آسیب‌دیده ۱۰ نفر از بیماران را درمان کنند. گزارش مکتوبی از این فعالیت پزشکی نوآورانه در The Lancet منتشر شده است. بیشتر این بیماران ۲ سال بعد از عمل پیوند، رشد غضروف جدید را در زانوی خودشان تجربه کردند.

گزارش‌های بیماران نشان می‌دهد که درد در آنان کاهش پیدا کرده و عملکرد زانو و کیفیت زندگی در آنان بهبود یافته است. ایوان مارتین، از اعضای دانشگاه بازل و مسئول این مطالعه، می‌گوید: «ما رویکرد درمانی جدید و امیدوارکننده‌ای را برای درمان صدمات غضروف مفصلی طراحی کرده‌ایم.

پیش از آن‌که طرح درمانی ما به‌عنوان روش درمانی استاندارد به بیماران ارائه شود، بدیهی است که به آزمایش‌های دقیق‌تر در تعداد بیشتری از بیماران نیاز داریم و باید نتایج بالینی را در طولانی‌مدت ارزیابی کنیم». دکتر متیو هپینستال، جراح ارتوپد، از یافته‌های نوآورانه پزشکان سوئیسی استقبال می‌کند.به‌گفته او، این مطالعه جدید نشان می‌دهد

که گرفتن سلول‌های غضروف از بینی نسبت به روش‌های دیگر کمتر تهاجمی است و فقط به بی‌حسی موضعی نیاز دارد. او در ادامه می‌گوید: «اگر نتایج این مطالعه بتوانند دوباره و در جمعیت زیادی از بیماران تکرار شوند، محققان واقعا گام بزرگی در ترمیم مشکلات غضروف مفصلی برداشته‌اند. من تلاش‌های تحقیقاتی آن‌ها را تحسین می‌کنم».

اگر از درد زانو رنج می برید و یا آرتروز زانو مهار زندگیتان را از دستتان خارج کرده است؛ شاید بد نباشد با دقت بیشتری این مطلب را بخوانید.

پزشکان سوئیسی موفق به ساخت تکه ی ساخته شده از غضروف بینی برای ترمیم زانوی ۱۰ بیمار بزرگسال شدند.

دو سال پس از پیوند، بسیاری از بیماران از غضروف جدید در زانو ابراز رضایت مندی داشته اند و رشد و بهبود را در عملکرد زانو و کیفیت زندگی خود گزارش کرده اند.

محققان درمان صدمات غضروف مفصلی را اعلام کرده اند که غضروف مفصلی بافت را پوشش می دهد و کار آن محافظت از انتهای استخوان زانو می باشد که صدمه به آن می تواند منجر به آرتروز شود.

اگر چه این نتایج به دست آمده دلگرم کننده است ولی برای تبدیل این تکنیک برای استفاده ی گسترده نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. درمان صدمات غضروفی در حال حاضر یک مشکل قابل توجه باقی مانده است و درمان مناسب و استانداردی برای آن وجود ندارد.

استفاده از سلول های بینی برای آسیب های مفصلی روشی کاملأ جدید است که بر اساس گزارش محققان، غضروف بینی ممکن است منبع بزرگی برای ترمیم غضروف ها باشد که به مطالعات بالینی بیشتری نیاز دارد.

سلول های گرفته شده از بینی در یک غشای کلاژن و قابل کشت به مدت دو هفته قرار داده می شوند که این روش فقط با یک بی حسی موضعی انجام می شود. در حالی که با جراحی و تعویض مفصل ران امکان خطرات قلبی وجود دارد و گرفتن سلول های غضروفی از بینی یک روش با خطرات و مشکلات کمتر است و این خود گامی رو به جلو در ترمیم غضروف مفصلی است.

دو سال پس از عمل و انجام اسکن و MRI، گزارشات نشان داد که در زانو بافت جدیدی ایجاد شده بود که شبیه غضروف طبیعی زانو بود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *