انجیر راه مقابل با این بیماری ها

انجیر راه مقابل با این بیماری ها

فواید سلامتی مصرف انجیر
انجیر به عنوان میوه بهشتی ​​شناخته شده است. آن منبع طبیعی پروتئین، فسفر، گلوکز و کلسیم است. به طور معمول در شکل تازه، خشک یا خیس شده مصرف می شود، در هر صورت، انجیر مزایای بالقوه ای برای ارائه دارد. آن حاوی ویتامین A وC و نیز یک منبع عالی ویتامین D و ویتامین B است که برای استخوان ها و پوست بسیار مهم است. بهتر است انجیر به جای یک میوه خشک به عنوان یک دارو شناخته شود. چند مزیت سلامتی رایج انجیر در زیر ذکر شده است که به شما کمک می کند سالم بمانید.
مفید برای آکنه و جوش های چهره
انجیر به درمان آکنه و جوش های کوچک کمک می کند. انجیر له شده را روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه خشک کنید. این برای درمان آکنه مفید است. این کمک می کند تا تاول زخم خشک شود. انجیر همچنین برای زیبایی نیز استفاده می شود زمانی که با شیر مخلوط شده است. این کمک می کند لکه ها حذف شوند.
برای درمان یبوست
انجیر یک ملین طبیعی است که به جلوگیری از یبوست و سایر مشکلات گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک می کند. ۳-۲ عدد انجیر خشک را در آب خیس کنید و به مدت یک شب بگذارید باقی بمانند. آنها را صبح بخورید و روزانه برای یک ماه این کار را انجام دهید تا یبوست را از بین ببرید.
مفید برای بیماری های قلبی و کلیه ها
انجیر خشک حاوی آنتی اکسیدان های زیادی می باشد. انجیر مانند گوجه فرنگی، خون ما را پاک می کند. آن غنی از ویتامین E و ویتامین C است، بنابراین، به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن ما عمل می کند. بر اساس یک مطالعه، انجیر خشک شده دارای کیفیت بالا آنتی اکسیدان ها است که نقش حیاتی در از بین بردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از بیماری های قلبی و کلیوی دارند. ۶ عدد انجیر را در یک فنجان آب بجوشانید و به صورت روزانه به مدت یک ماه مصرف کنید.
تقویت استخوان ها
انجیر حاوی فسفر، ویتامین D و کلسیم است که باعث تقویت استخوان ها می شود. در پاکستان، بسیاری از زنان پس از پنجاه سالگی پوکی استخوان و درد کمر را تجربه می کنند. یک انجیر خشک ۳ درصد از نیاز روزانه کلسیم را به شما می دهد. خوردن انجیر برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان، جلوگیری از نازک شدن استخوان ها و از دست دادن کلسیم بدن شما مفید است.
جلوگیری از سرطان پستان
اخیرا زنان مبتلا به سرطان سینه به خصوص بعد از یائسگی تعدادشان رو به افزایش است. میران فیبر انجیر بالا است، بنابراین، آن به جلوگیری از سرطان سینه کمک می کند و مصرف آن برای زنان در تمام سنین مفید است. خوردن انجیر ها به طور مرتب می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. رادیکال های آزاد عامل اصلی رشد سرطان هستند. با این حال، انجیر نیاز بدن به فیبر را تامین و به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کند.
کمک به کاهش وزن
محتوای فیبر در انجیر به کاهش وزن در افراد چاق کمک می کند، اما از آن زیاد استفاده نکنید. مصرف بیشتر از میزان توصیه شده ممکن است سبب افزایش وزن شما شود. یک قاشق غذا خوری انجیر خشک به شما ۴۷ کالری می دهد. بنابراین، هر کس که می خواهد وزن خود را از دست بدهد، انجیر را در رژیم غذایی خود وارد کند.
بهبود سلامت جنسی
انجیر ها ممکن است به افزایش و سلامت باروری کمک کنند. آنها غنی از مواد معدنی مانند روی، منگنز و منیزیم هستند که نقش حیاتی در بهبود سلامت جنسی دارند. علاوه بر این، آنها برای غلبه بر ضعف جنسی مورد استفاده قرار می گیرند. در طول شب ۴-۵ عدد انجیر را در شیر بریزید و صبح بخورید.
درمان فشار خون بالا
انجیر ها یکی از غذاهای کم سدیم هستند، از این رو، یک غذای عالی برای درمان فشار خون بالا می باشند. انجیر یک غذای آرامش بخش است که می تواند باعث تسکین اعصاب و آرامش خاطر فرد شود.
کاهش گلو درد
طبیعت آرام انجیر و آب طبیعی آن می تواند به کاهش درد گلو کمک کند. انجیر در درمان اختلالات تنفسی مختلف مانند سرفه و همچنین کاهش علائم آسم بسیار مفید است. مخلوط انجیر خشک و عسل در آب برای خلاص شدن از گلودرد مفید است.
مراقبت از چشم
انجیر حاوی ویتامین A است که به بهبود دید چشم و کاهش خطر دژنراسیون ماکولار کمک می کند. مصرف ۳-۴ عدد انجیر خشک روزانه، کاهش خطر ابتلا به از دست دادن بینایی مرتبط با سن را کاهش می دهد. مصرف انجیر ها نیز برای خلاص شدن از مناطق تاریک زیر چشم و از بین بردن چین و چروک و خطوط اطراف چشم مفید هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *