انجیر شکلات و کارامل

انجیر شکلات و کارامل

انجیر شکلات و کارامل : یکی از سبک های جدید تهیه دسر , شکلاتی و کاراملی کردن انواع میوه است که طرفداران بسیاری هم دارد . از توت فرنگی , موز و آناناس گرفته تا انجیر و گلابی , از جمله میوه هایی هستند که با شکر , شکلات و یا حتی دارچین , طعمی متفاوت برای دسر یا یک عصرانه شگفت انگیز ایجاد می کنند. برای تهیه این دسر , از انجیرهای درشت و دارای پوست سالم استفاده کنید . انجیر میوه ای است که سریع فاسد می شود , بنابراین بهتر است زمانی که آن را می خرید , استفاده کنید , اما اگر آن ها را در حوله کاغذی بپیچید میتوانید به مدت ۳ روز در یخچال نگهداری کنید . انجیر دارای مواد مغذی و فیبر زیاد بوده و این ویژگی در انجیرهای خشک فراوان تر است

مواد لازم برای تهیه انجیر شکلات و کارامل :

برای تعداد هشت عدد آماده سازی نیم ساعت و استراحت دو ساعت و ده دقیقه است

شکلات تخته ای خرد شده ۵۰ گرم

انجیر رسیده شسته و خشک شده ۸ عدد

شکر نرم و دانه ریز دو سوم پیمانه

آماده سازی

کف ۲ عدد سینی فر کوچک را با کاغذ روغنی بپوشانید . شکلات را در ظرفی بریزید و روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید تا ذوب شود ( روش بن ماری )

طرز تهیه

نیمی از انجیرها را با دقت از ساقه نگه داشته و هریک را تا نیمه در شکلات ذوب شده فرو کرده و بچرخانید تا کاملا آغشته شود , سپس انجیرها را روی سینی بچینید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرا ردهید تا سفت و بسته شود. شکر را در قابلمه ای کوچک ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود ( قابلمه را دائما تکان داده تا شکر کاراملی شود ) سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. چهار انجیر دیگر را از قسمت ساقه در دست نگه داشته و هر یک را تا نیمه در کارامل فرو کرده و بچرخانید تا کاملا آغشته شود , سپس انجیرها را روی سینی بچینید و به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگدارید تا کارامل سفت شود . انجیرهای شکلات و کارامل را در ظرف مورد نظربچینید و آن ها را با مقداری شکر کاراملی شده که به صورت تور ابریشم در آورده اید تزیین و سرو کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *