انواع مکمل های مفید برای خانم‌ها

انواع مکمل های مفید برای خانم‌ها

 

اگر می خواهید دچار پیری زودرس نشوید و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنیداز مصرف انواع مکمل غافل نشوید انواع ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدنتان در مکمل ها یافت می شوند و باید به صورت روزانه وارد بدنتان شوند.

یکی از نیازهای تغذیه‌ای خانم‌ها در هر سن و سالی، دریافت مقادیر کافی از انواع ویتامین‌ها است. در این میان، نقش برخی از ویتامین‌ها در حفظ سلامت خانم‌ها کمی پررنگ‌تر است. مثلا، خانم‌ها به دریافت روزانه آنتی‌اکسیدان‌ها نیاز دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها، از پیری زودرس و ابتلا به بیماری‌های ویروسی پیشگیری می‌کنند و باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن می‌شوند. ویتامین‌های C، E و A جزو مهم‌ترین انواع آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آیند.

بتاکاروتن که در بدن ما تبدیل به ویتامین A می‌شود، نوعی ماده مغذی است که به افزایش قدرت بینایی،  و پوست‌مان کمک می‌کند. زردآلو، فلفل قرمز، اسفناج، گوجه‌فرنگی، طالبی، هویج و کلم، جزو مهم‌ترین منابع دریافت بتاکاروتن به حساب می‌آیند. ویتامین C هم به بهبود سریع‌تر زخم‌ها و ساختن سلول‌های قرمز خونی در بدن خانم‌ها کمک می‌کند. ضمن اینکه می‌تواند باعث افزایش هوشیاری و کاهش استرس، مخصوصا پس از یائسگی هم بشود.

میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند بروکلی، گریپ‌فروت، پرتقال، فلفل‌ها، سیب‌زمینی، توت‌فرنگی، کیوی و گوجه‌فرنگی، حجم بالایی از این ویتامین را در خود جای داده‌اند. ویتامین E هم از دیگر انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است که به حفظ سلامت تک‌تک سلول‌های بدن کمک می‌کند. به‌علاوه، این ویتامین می‌تواند بروز علایم پیری در پوست را هم به تاخیر بیندازد. کره مارگارین، روغن ذرت، فندق، کره بادام‌زمینی، روغن دانه آفتابگردان و خود دانه آفتابگردان، از اصلی‌ترین منابع دریافت ویتامین E به شمار می‌روند.

 

اگر قرار است از بین تمام مکمل‌های موجود در داروخانه یکی را انتخاب کنید باید مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها را بخرید. یک مولتی‌ویتامین خوب تمام نیازهای روزانه‌تان به مواد مغذی را تامین می‌کند. مطمئن شوید که در این مولتی ویتامین، فولات یا اسید فولیک (ویتامین B9) هم وجود داشته باشد. این ماده مغذی برای خانم‌های ۸۱ تا ۰۴ ساله بسیار مفید است به‌خصوص آنهایی که می‌خواهند در آینده بچه‌دار شوند. این مکمل را نیم ساعت قبل یا بعد از غذا مصرف کنید و تا ۲ ساعت چای و قهوه ننوشید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *