اهمیت کنترل خوراکی‌های مصرفی

اهمیت کنترل خوراکی‌های مصرفی

سعی کنید هوس های خوراکی خود را کنترل کرده و به خوراکی‌های مصرفی خود بیشتر دقت کنید، هوس های خوراکی خود را کنترل کرده و مانع زیاده روی خود در استفاده از انواع تنقلات و خوراکی‌های مصرفی چاق کننده شوید. به راهنمایی های تغذیه ای در این زمینه دقت کنید.

داشتن یک دفترچه یادداشت برای ثبت کردن همه خوراکی‌ها و غذاهایی که می‌خوریم، از جنبه‌های مختلفی برای ما مفید است. اول از همه، این کار ما را نسبت به خودمان مسئولیت‌پذیر می‌کند. درواقع، وقتی که ثبت کردن همه خوراکی‌های مصرفی را شروع می‌کنیم، از این مساله آگاه می‌شویم که واقعا چه چیزهایی را وارد بدن خودمان می‌کنیم.

علاوه بر این، به ما کمک می‌کند تا نقطه اتصال بین رژیم غذایی و خلق‌وخوی خودمان را پیدا کنیم. بسیاری از افراد با استفاده از همین روش، متوجه این موضوع مهم می‌شوند که زیاده‌روی در مصرف مواد قندی (بیشتر از همه مواد غذایی دیگر)، نقش مهمی در نوسانات خلقی‌شان ایفا می‌کند. بنابراین، نوعی رابطه مهم بین هوس‌های غذایی و تمایلات منفی در افراد وجود دارد. امروزه محققان، یادداشت کردن را به‌عنوان یکی از راه‌های موثر و ارزان برای تسکین استرس معرفی می‌کنند. بنابراین، این کار می‌تواند با تسکین دادن استرس، مانع از پُرخوری شما شود. معمولا زمانی که ما افکار خودمان را ثبت می‌کنیم، فرصت خوبی برای ارزیابی آن‌ها می‌یابیم و درنهایت می‌توانیم بهتر آن‌ها را کنار بگذاریم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.