اهمیت کنترل قند خون در دیابتی ها

اهمیت کنترل قند خون در دیابتی ها

اگر به دیابت نوع ۲ مبتلا هستید و قصد سفر دارید بهتر است ابتدا از سطح قند خون خود مطمئن شوید همچنین در رستوران های بین راهی نیز از غذاهای پرچرب و شیرین استفاده نکنید و همچنان از رژیم غذایی سالم خود پیروی کنید.

کسانی که به بیماری دیابت نوع ۲ مبتلا هستند، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر کردن داشته باشند. سفر کردن می‌تواند برنامه مدیریت دیابت را مختل کند، ‌اما افراد دیابتی می‌توانند با رعایت برخی نکات و آماده کردن زمینه لازم، سلامتی خودشان را حفظ کنند و از سفر کردن لذت ببرند. بنابراین،قبل از هر چیزی باید کارهای مهمی را قبل از سفر انجام دهید. از پزشک برای سفر، تاییدیه بگیرید اول از همه باید یک وقت ملاقات با پزشک خودتان بگیرید تا مطمئن شوید که بیماری دیابت نوع ۲ شما تحت کنترل است.

حتی بهتر است این کار را زودتر از زمان نزدیک به سفر انجام دهید، تا پزشک بتواندتمامی جنبه‌ها و تغییرات را بررسی کند و وضعیت تاثیرگذاری داروها را کاملا ارزیابی کند. اگر می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید و به واکسن نیاز دارید، حداقل این کار را یک ماه زودتر انجام دهید تا اگر واکنش منفی به وجود آمد، زمان کافی برای بازیابی داشته باشید. اگر مشکل شما حاد است،حتما پیش‌بینی کنید که چه مراکز درمانی مجهزی در مقصد وجود دارند. یک کپی از برنامه درمانی همراه با خود داشته باشید از پزشک درخواست کنید تا جزئیات برنامه درمانی دیابت شما را روی کاغذ بنویسد و نسخه جداگانه‌ای هم برای داروهای شما در نظر بگیرد. این دو نسخه در شرایط اضطراری واقعا به کمک شما خواهند آمد.

برچسب هشدار پزشکی به دستبند یا گردنبند خود بزنید در شرایط اضطراری، مثل زمانی که قند خون شدیدا کاهش پیدا می‌کند و به آن هیپوگلیسمی می‌گویند، همین برچسب‌های هشدار پزشکی به کمک فرد بیمار می‌آیند. در واقع، این برچسب‌ها به بقیه مردم یا پرسنل پزشکی نشان می‌دهد که شما مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید و فرآیند درمانی شما سریع‌تر آغاز خواهد شد.

گزینه‌های غذایی سالمی برای مقصد انتخاب کنید وقتی به مقصد مورد نظر رسیدید، باید رستوران‌هایی را انتخاب کنید که با شرایط خاص بیماری شما تطبیق داشته باشند. بیشتر رستوران‌ها معمولا از سُس‌ها و روغن‌های خیلی چرب استفاده می‌کنند که برای شما اصلا خوب نیست. بنابراین حتما نکات غذایی لازم را همیشه رعایت کنید و حتی یک بار هم از آن‌ها صرف نظر نکنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *