اگر شوهرم ازدواج کند من میمیرم سوال یک خانم از کارشناسان

اگر شوهرم ازدواج کند من میمیرم سوال یک خانم از کارشناسان

اگر شوهرم ازدواج کند من میمیرم

مطلب زیر اختصاص دارد به سوال یک خانم در مورد اینگه اگر شوهرم ازدواج کند با توجه به تمامی سختی های گذشته من میمیرم و دوست دارم دوباره به زندگی گذشته ام برگردم.

سوال کاربر
خانمی هستم ۲۸ ساله که حدود ۴ ماه است از همسرم جدا شدم. همسرم به شیشه اعتیاد داشت و دست بزن، فحاشی، خیانت و اخیرا نیز تهمت‌زنی، از مشکلاتی بود که با او داشتم. این وسط یک دختر ۴ ساله هم دارم. الان با وجود این همه بدی که همسرم به من کرده، دلم برایش تنگ می شود و گاهی فکر برگشت به سرم می زند و فکر می کنم اگر شوهرم ازدواج کند من میمیرم

پاسخ کارشناس

با سلام. شما مدت ها درگیر زندگی با یک فرد معتاد به شیشه بوده اید و طبعا آسیب های فراوانی دیده اید. بهتر است ابتدا توضیحی درباره شیشه ارائه شود.

آسیب های مصرف شیشه

مهم ترین ترکیب این ماده آمفتامین است. احساس سطح انرژی بسیار بالا، توهم شدید و خیره شدن به یک نقطه خاص برای چندین ساعت و همین طور رفتارهای بی پروا از حالات نشئگی این ماده محسوب می شود و پس از، از بین رفتن اثر آن، خستگی فراوان و حرکات غیر عادی بدنی به وجود می آید. در مجموع می توان گفت حالاتی از خشم، پرخاشگری، فحاشی، توهم، سوءظن، بدبینی، افسردگی، بی تدبیری، نداشتن آرامش و… واکنش هایی است که فرد معتاد به شیشه از خود بروز می دهد شوهرم ازدواج کند .

 

پیامدهای طلاق

شاید نتوان فردی را پیدا کرد که بعد از طلاق دچار مشکلات عاطفی نشده باشد و احساس دلتنگی شما بعد از جدایی کاملا طبیعی است. شما چندین سال با ایشان زندگی کرده اید، اگر چه بدرفتاری و مشکلات زیادی هم وجودداشته، اما مطمئنا روزهای شاد، سرگرم کننده و عاشقانه ای را هم با یکدیگر سپری کرده اید. الان که رسما جدا شدید و تنها هستید، به طور قطع آن لحظات هم از جلوی چشمان شما رژه می رود و احساسات تان تحت تاثیر قرار می گیرد به همین دلیل است که حتی تصور ازدواج همسر سابقتان شما را آشفته می کند.

 

چه باید کرد؟

زندگی مشترک شما با آن فرد با تمام مسائل خاص خودش به پایان رسیده است. گذشت چهار ماه از طلاق، شاید زمان کمی باشد برای این که از شوک جدایی بیرون بیایید. به هرحال باید به تدریج به خودتان کمک کنید تا زندگی خود را مجدد بیابید.
_ سعی کنید دلایل جدایی را به یاد بیاورید

تمام جر و بحث ها، اعتیاد، رفتارهای غیر قابل تحمل وی را به یاد بیاورید و حتی آن ها را یادداشت کنید. حالا می توانید خوب فکر کنید که چرا جدا شده اید و دیگر دلیلی نمی ماند که به او فکر کنید. همچنین ابدا به نظر نمی رسد که ایشان قصد ترک اعتیاد و جبران اشتباهات گذشته خود را داشته باشد. با دلایل منطقی جدا شده اید اما فکر زندگی دوباره با این شخص با توجه به اعتیاد او به شیشه اصلا منطقی به نظر نمی رسد.
_ عکس ها و یادگاری های مشترک گذشته با آن فرد را پیش خود نگه ندارید و دور بریزید.
_ به سرعت به ازدواج فکر نکنید.
_ اگر امکان دارد موقعیت های مثبت سرگرم کننده مثل ورزش، اشتغال، مهارت های هنری و… را دنبال کنید

اما فراموش نکنید که بیش از اندازه سرتان را شلوغ نکنید. فشار زیاد روی خود در ادامه ضعف و کاهش قدرت ایمنی بدن را موجب می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.