ایمپلنت سه دندان کنار هم

کاشت ایمپلنت های دندانی می تواند بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته باشد. در برخی موار فرد بیمار قصد ایمپلنت دو یا ایمپلنت سه دندان کنار هم را دارد. در این مقاله قصد بررسی چند ایمپلنت کنار هم و هزینه کاشت آن را داریم. ابتدا باید بدانیم ایمپلنت دو دندان کنار هم چگونه انجام می شود ؟

برای کاشت ایمپلنت دندانی برای دو دندان کنار هم می شود از دو روش استفاده کرد که این روش ها شامل کاشت مجزا یا استفاده از بریج است. در این موارد فرد بیمار باید به دندانپزشک متخصص مراجعه کند تا با بررسی شرایط بیمار و معاینه دقیق بهترین تصمیم گرفته شود. حال می خواهیم بدانیم ایمپلنت ۳ دندان کنار هم چگونه انجام می شود ؟

ایمپلنت سه دندان کنار هم

اگر فرد بیمار سه دندان را در کنار هم از دست داده باشد برای جایگزینی دندان های از دست رفته با استفاده از ایمپلنت های دندانی می تواند از دو یا سه پایه ایمپلنت استفاده کند. در این روش با استفاده از بریج برای کاشت ایمپلنت های دندانی می توانید هزینه این روش درمانی را کاهش دهید.  در روش درمانی ایمپلنت برای سه دندان با استفاده از بریج، در ابتدا دو پایه ایمپلنت کاشته می شود و پس از بهبودی کاشت پایه ایمپلنت و جوش خوردن آن با استخوان فک سه روکش به هم چسبیده روی پایه ها نصب می شود.

آیا ایمپلنت چهار دندان کنار هم انجام می شود؟

برای انجام عمل کاشت ایمپلنت برای فردی که ۴ دندان را کنار هم از دست داده است میتوان از تلفیق دو روش کاشت پایه و بریج استفاده کرد. این روش به این صورت است که یک پایه ابتدا و یک پایه در انتهای محلی که نیاز به کاشت ایمپلنت دارد قرار می دهند که روی این پایه ها روکشی نصب می شود که به صورت سر تا سری شامل چهار دندان می باشد با استفاده از این روش می تواند هزینه کاشت ایمپلنت را کاهش دهید.

همچنین باید بدانید که اگر نسبت به مراقبت و استحکام ایمپلنت ها دارای حساسیت هستید می توانید از پایه های بیشتری استفاده کنید حتی در صورت تایید پزشک و داشتن شرایط لازم می توانید برای هر دندان از یک پایه ایمپلنت برای کاشت استفاده کنید.

هزینه ایمپلنت ۳ دندان کنار هم چقدر است؟

هزینه جایگزینی ۳ دندان از دست رفته یا بیشتر با استفاده از کاشت ایمپلنت های دندانی وابسته به عکس، معاینات پزشک و تجویز آن پزشک متخصص که ایمپلنت های دندانی نیاز به چند پایه نیاز دارد متغیر است که البته باید بدانید قیمت ایمپلنت دندان جدا از روش کاشت به پزشک متخصص و برند مورد استفاده شما نیز بستگی دارد و این موضوع کاملا متغیر است اما مهم ترین این عوامل تشخیص پزشک متخصص نسبت به تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز است.

هزینه ایمپلنت 3 دندان کنار هم

تعداد پایه ایمپلنت برای ۲ یا ۳ یا ۴ دندان از دست رفته کنار هم چقدر است؟

به طور کلی باید بگیم که برای دو دندان از دست رفته از ۱ یا ۲ پایه استفاده می شود و برای ۳ دندان از دست رفته از ۲ یا ۳ پایه ایمپلنت استفاده می کنند و برای ۴ دندان از دست رفته از ۲ تا ۴ پایه ایمپلنت استفاده می کنند تا کاشت موفق تری داشته باشند.

نوع کاشت و برند پایه ایمپلنت

یکی دیگر از موارد مهمی که وجود دارد انتخاب روش کاشت ایمپلنت است که می خواهید از روش کاشت ایمپلنت دیجیتالی یا فوری یا پانچ استفاده کنید که این موضوع در هزینه کاشت ایمپلنت و نوع درمان شما تاثیر بسیار زیادی دارد و همچنین باید بدانید برند مورد استفاده شما نیز در این موضوع تاثیر بسیار زیادی دارد.

برندهای سازنده ایمپلنت در ساخت ایمپلنت های دندانی کیفیت های گوناگونی را ارائه می دهند و در کشور عزیزمان ایران برند های آلمانی، سوییسی، آمریکایی و یا کره ای مورد استفاده قرار می گیرند که کیفیت هرکدام از این برندها با هم متفاوت است و مشمول هزینه های متفاوتی می شوند. عوامل تعیین کننده قیمت ایمپلنت سه دندان کنار هم عبارتند از:

کیفیت روکش مورد استفاده

مورد بعدی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در هزینه کاشت ایمپلنت تاثیر بسیار زیادی دارد، جنس روکش و برند سازنده آن است از این رو که هر چه کیفیت این روکش ها بیشتر باشد و زیبایی بیشتری داشته باشند از هزینه بیشتری برخوردار هستند.

میزان تجربه و تخصص پزشک

در ابتدا باید بدانید که انتخاب پزشک با تجربه و متخصص مهم ترین بخش کاشت ایمپلنت موفق است که بیشترین تاثیر را در موفقیت کاشت ایمپلنت را دارد و با طراحی یک نقشه کاشت صحیح و دقیق می تواند شما را از بروز برخی عوارض احتمالی نجات دهد و هزینه کاشت شما را با جلوگیری از این عوارض احتمالی کم کند. هرچقدر که مهارت پزشک مورد انتخاب شما در کاشت ایمپلنت بیشتر باشد و از تجهیزات به روز تر و پیشرفته تر استفاده کند هزینه کاشت ایمپلنت شما افزایش میابد زیرا هزینه دستمزد پزشک متخصص افزایش میابد.

هزینه درمان های جانبی

در برخی موارد فرد برای کاشت ایمپلنت های دندانی لازم است که برخی درمان های جانبی را انجام دهد که شامل کشیدن دندان یا پیوند استخوان و یا سینوس لیفت می باشد که هر کدام این درمان ها قبل از عمل جراحی کاشت ایمپلنت باید صورت بگیرد و هر کدام این روش های درمانی جانبی دارای هزینه خاص خود هستند که وابسته به پزشک متخصص مورد انتخاب شما تغییر می کند.

میزان تراکم استخوانی مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت های دندانی کنار هم چقدر است ؟

هرچقدر که میزان استخوان فک بیشتر باشد یا به اصطلاح تراکم بیشتری داشته باشد میتوان از پایه های کمتر و پایدارتری استفاده کرد برای کاشت چند ایمپلنت کنار هم زیرا علاوه بر زیبایی بیشتر ظاهری استحکام و طول عمر ایمپلنت ها را افزایش دهد. در صورتی که تراکم استخوان فرد بیمار بالا باشد می تواند در هر فک از ۴ پایه ایمپلنت استفاده کند اما اگر فک فرد بیمار تراکم استخوان مورد نظر را نداشته باشد باید از پایه های بیشتری برای مستحکم کردن ایمپلنت ها و داشتن یک کاشت موفق استفاده کرد که این موضوع هزینه کاشت ایمپلنت ها را افزایش خواهد داد.

تاثیر دندان قروچه یا عضلات دهان برای جویدن غذا روی پایه های ایمپلنت چگونه است ؟

سیستم جویدن غذا در بیمار در میزان ایمپلنت دندان ها در کنار هم تأثیرگذار است. هر چه عضلات بیشتری در هنگام  جویدن غذا بکار گرفته شود یا بیمار دندان قروچه داشته باشد، نیاز به تعداد بیشتری ایمپلنت دندان دارد.

کلام آخر

باید بدانید که رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده مرتب از دهانشویه ، مسواک و نخ دندان کشیدن روی کاشت ایمپلنت موفق تاثیر بسیار زیادی دارد همچنین رعایت رژیم غدایی مناسب رو روی مستحکم شدن ایمپلنت ها و بهم نخوردن نظم آنها اهمیت بسیار بالایی دارد که این نکات و رژیم غذایی را دندانپزشک متخصص مورد انتخاب شما به صورت باید ها و نباید ها با شما درمیان گذاشته می شود. البته بدانید که انتخاب یک پزشک ماهر خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهم ترین عامل در داشتن یک عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان موفق است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *