بازگرداندن تنفس پس از غرق شدگی

بازگرداندن تنفس پس از غرق شدگی

اقدامات اولیه پس از غرق شدگی چگونه اند؟ برای بازگرداندن تنفس به مصدوم و پیشگیری از خفگی وی از چه راهکارهایی می توانیم کمک بگیریم؟ تنفس افراد پس از غرق شدن چگونه بازخواهد گشت؟ در این مواقع برای نجات جان این افراد وقت زیادی نخواهد داشت پس به توصیه های اورژانسی در این زمینه دقت کنید.

۱)در غرق شدگی، به دنبال قطع تنفس، بین ۴ تا ۶ دقیقه می‏توان زنده ماند. پس در این مدت کوتاه، مراحل زیر را به سرعت و با دقت انجام دهید.

۲) مصدوم را فورا از آب خارج کنید و در طول انجام این کار، خیلی مراقب باشید زیرا فردی که در حال غرق شدن است، گاهی آنقدر وحشت ‏زده می‏شود که ممکن است شما را سفت بگیرد و جان شما را نیز به خطر بیندازد.

در صورت امکان، بهتر است یک شاخه یا کنده‏ی درخت را به جایی که دستش می‏رسد، بفرستید.

۳) اگر مصدوم بیهوش است، حتی ‏المقدور از یک وسیله‏ ی شناور استفاده کنید و مصدوم را با احتیاط روی آن قرار دهید. وقتی از آب خارج شدید، مصدوم را به پشت بخوابانید.

۴) اگر مصدوم نفس نمی‏ کشید، به او تنفس دهان به دهان بدهیدو این کار را تا زمانی ‏که او بدون کمک شما شروع به تنفس کند یا کمکی از راه برسد، ادامه بدهید. یادتان باشد که بازگشت به تنفس عادی در چنین فردی ممکن است بین ۱ تا ۲ ساعت طول بکشد. به هر حال، در چنین شرایطی، به هیچ عنوان نباید مصدوم را تنها بگذارید.

۵) وقتی او بدون کمک شما شروع به تنفس کرد، حتی اگر هنوز سرفه می‏کند، کافی است کنارش بایستید تا امدادگران از راه برسند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.