با این 22 چای چربی بسوزانید

با این 22 چای چربی بسوزانید

 

با این ۲۲ چای چربی بسوزانید

دنبال رژیم برای کاهش وزن و رسیدن به اندام دلخواه هستید در این جا بیان می کنیم که با خوردن ۲۲ نوع چای می توانید چربی بسوزانید در این مطلب به آشنایی شما با این ۲۲ چای چربی بسوزانید .

برای اطمینان از این که بهترین چای ها را برای رسیدن به هدف کاهش وزنتان دم می کنید، در این مقاله قوی ترین چای های سراسر جهان را که بیشترین تاثیر را بر کاهش وزن، کاهش چربی شکم و چربی سوزی دارند را یک جا گردآوری کرده ایم.
۲۲ چای قوی از سراسر جهان که بیشترین تاثیر را روی کاهش سایز دور کمر شما دارند

برای اکثر ما چای فقط چای است، فرقی نمی کند چای سیاه، سفید، سبز یا قرمز باشد. چای برای ما یک پودر گیاهی است که در کیسه های لیپتون یا شیشه های چای سرد و شیرین بسته بندی شده و به راحتی در همه جا در دسترس هستند.

با این حال در کشورهایی مانند ژاپن، انگلستان و بخش های بزرگی از آسیای جنوب شرقی برگ های چای از تنوع و گوناگونی زیادی برخوردار هستند. نه تنها بین گونه های مختلف چای در این مناطق تفاوت عطر و طعم چشم گیری وجود دارد بلکه از نظر خواصی هم که برای سلامتی دارند متنوع هستند.انواع خاصی از چای هستند که نه تنها برای مبارزه با بیماری های خاص مورد استفاده قرار می گیرند بلکه برای افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش گرسنگی، کم کردن استرس و از بین بردن سلول های چربی استفاده می شوند.در مطالعه ای که محققان تایوانی روی بیش از ۱۱۰۰ نفر در طول یک دوره ۱۰ ساله انجام دادند مشخص شد افرادی که چای می نوشیدند نسبت به دیگران ۲۰ درصد چربی بدن کمتری داشتند.

برای اطمینان از این که بهترین چای ها را برای رسیدن به هدف کاهش وزنتان دم می کنید، در این مقاله قوی ترین چای های سراسر جهان را که بیشترین تاثیر روی کاهش سایز کمرتان را دارند را یک جا گردآوری کرده ایم.

۱. چای سبز Green tea

چای سبز به معنای واقعی کلمه چربی های اطراف شکم را منفجر می کند!

محققان شهرت چربی سوزی چای سبز را به ترکیب های موجود در آن به طور خاص EGCG نسبت داده اند – نام یک گروه از ترکیبات آنتی اکسیدانی که با بالابردن سوخت و ساز بدن به بیشترین سطح خود باعث افنجار چربی های بدن و انتشار چربی از سلول های چربی به خصوص در شکم شده و سپس سرعت ظرفیت چربی سوزی کبد را بالا می برند.

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن منظم چای سبز به همراه ورزش منظم کاهش وزن را به حداکثر می رساند. در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که نوشیدن ۴ – ۵ فنجان چای سبز در روز را با ۲۵ دقیقه تمرین ترکیب کردند نسبت به سایرین کاهش وزنشان ۱ کیلو بیشتر بوده است.

۲. چای لیمو lemon tea

چای لیمو بهترین درمان برای نفخ شکم تان است!

اگر مصرف غذاهای شور یا الکل باعث نفخ شکمتان شده، چای لیمو می تواند بهترین کمک شما برای مبارزه با نفخ شکمتان باشد. ترکیباتی که در روغن موجود در پوست مرکبات دیده می شود از زمان های قدیم برای اثر دیورتیک شان ( ادرار آورد ) diuretic مورد استفاده فرار می گرفته است. ولی تا همین اواخر یافته های علمی ای در مورد این ادعا وجود نداشت. یک مطالعه روی حیوانات که در مجله جامعه داروسازی ژاپن منتشر شد تایید کرد که این ماده می تواند به راحتی نفخ شکم را که در اثر احتباس مایعات ایجاد شده از بین ببرد.

۳. چای سفید white tea

چای سفید از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کند و مانع اثرات مخرب نور آفتاب می شود!

چای سفید نه تنها از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می کند بلکه با توجه به مطالعه ای که در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شده توانایی بدن را در شکستن سول های چربی و مصرف آن ها در تولید انرژی بالا می برد.

اگر این خاصیت چای سفید شما را به استفاده از آن مجاب نمی کند بهتر است بدانید که مواد شیمیایی موجود در چای سفید برای پیشگیری از اثرات مخرب نور آفتاب بر پوست موثر است و مانع از شکست سلولی و پیری زودرس می شود. به گفته دکتر اما بارون Elma Baron،نویسنده این مطالعه برای استفاده حداکثر از خواص چای سفید قبل از استفاده از ضد آفتاب لوسیون حاوی چای سفید را روی پوست خود بکشید!

۴. چای سیاه Black Tea

چای سیاه عملکرد قلب و عروق را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی را قدرت می بخشد!

محققان ایتالیایی دریافتن که نوشیدن یک فنجان چای سیاه در روز باعث بهبود عملکرد قلب و عروق می شود. عملکرد بهتر قلبی عروقی به معنی کاهش وزن بیشتر برای شماست.

در تحقیقی که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد مشخص شده که نوشیدن ۳۲۰ گرم چای سیاه در روز باعث می شود که ترشح اینترفرون interferon در بدن ۵ برابر بیشتر شود، اینترفرون یک عنصر کلیدی در انبار مبارزه با عفونت و محافظت از بدن است که موجب تحریک سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری‌زا می‌شوند.

فقط مراقب باشید که لبنیات به همراه چای مصرف نکنید. مطالعه ای که در مجله قلب اروپا منتشر شده، نشان داد در حالی که چای سیاه می تواند جریان خون و اتساع رگ های خونی را بهبود دهد، اضافه کردن شیر به چای این اثر را خنثی می کند.

۵. چای سنبل الطیب Valerian tea

سننبل الطیب (والرین) کیفیت خواب تان را بهبود می بخشد!

خواب کافی تاثیر زیادی بر سلامتی دارد. به خواب نرفتن بعد از یک ساعت که از بسته شدن چشمانتان می گذرد بعد از سه روز به اندازه کافی تاثیر منفی بر گرسنگی و تنظیم هورمون اشتها ( گرلین ghrelin ) می گذارد. از سوی دیگر کیفیت خواب، سوخت تولید هورمون های چربی سوز است که سبب می شود اولیویت زیادی برای شما که به دنبال کاهش وزن هستید، داشته باشد. سنبل الطیب (والرین) جزو گیاهانی است که از دیرباز به عنوان یک آرام بخش خفیف استفاده می شود و در حال حاضر تحقیقات علت علاقه مندی به این چای را در طول قرن ها عیان نموده است. در مطالعه ای که روی زنان انجام شد محققان به نیمی از افراد عصاره سنبل الطیب و به نیمی دیگر دارونما دادند. ۳۰ درصد از افرادی که در طول مطالعه از سنبل الطیب استفاده کرده بودند کیفت خوابشان بهبود پیدا کرد ولی در گروه شاهد این بهبود کیفیت فقط حدود ۴ درصد بود.

۶. چای آشواگاندا Ashwagandha tea

چای آشواگاندا هورمون های استرس زا را کاهش می دهد!

چای آشواگاندا چشم اندازی بهتر در زندگی به شما داده و هورمون های استرس را کاهش می دهد و همین امر سبب می شود که چربی های اطراف شکمتان کاهش پیدا کند. مطالعه ای که در مجله پزشکی روان شناسی هند منتشر شد نشان داده است که ” عصاره ریشه آشواگاندا به طور موثر مقاومت افراد در مقابله با استرس را بهبود می بخشند و در نتیجه سبب بهبود کیفیت زندگی آن ها می شود. ” وقتی صحبت از کاهش وزن می شود باید بدانید که استرس میانه خوبی با آن ندارد. مطالعه ای که اخیرا در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام شد نشان داده است افرادی که نسبت به شرایط استرس زا شدیدا واکنش نشان می دهند سطح التهاب بدنشان افزایش پیدا کرده که به طور مستقیم روی چاقی موثر است و با بیماری هایی نظیر دیابت، بیماری های قلبی و سرطان گره خورده است. زمانی که اضطراب افزایش پیدا می کند میزان هورمون های استرس زا مانند کورتیزول در بدن افزایش پیدا می کند . بهتر است بدانید که این هورمون به عنوان ” هورمون چربی شکم ” شناخته می شود زیرا افزایش آن در بدن جلوی انتشار چربی به جریان خون را گرفته و در نتیجه چربی ها در سلول های بدنمان ذخیره می شوند.

۷. چای اولانگ Oolong tea

اولانگ سلاحی بزرگ در برابر افزایش وزن است و این توانایی را به دلیل جلوگیری از جذب چربی بدست آورده است!

دانشمندان ژاپنی دریافتند که سطوح بالای آنتی اکسیدان به نام پلی فنول پلیمریزه polymerized polyphenols که به طور خاص در چای اولانگ دیده می شود تا ۲۰ درصد توانایی بدن برای جذب چربی را مهار می کند. محققان تایوانی در یک دوره ۱۰ ساله روی ۱۱۰۰ نفر مطالعه ای انجام دادند که مشخص شد کسانی که در هفته چندین بار چای سیاه، سبز یا اولانگ می نوشیده اند چربی بدنشان ۲۰ درصد نسبت به افرادی که چای مصرف نمی کرده اند، کمتر بوده است. ضمن این که چای اولانگ با فشار خون مقابله کرده و خطر ابتلا به آن را تا ۶۵ درصد کاهش می دهد.

۸. چای زغال اخته bilberry tea

چای زغال اخته التهاب های نفخ آور بدن تان را کاهش می دهد!

با توجه به مطالعه ای که در مجله مولکولی تغذیه و تحقیقات مواد غذایی منتشر شده، مصرف زغال اخته ( بیلبری bilberries ) پسر عموی شمال اروپای بلوبری blueberry ، می تواند به کاهش التهاب های نفخ آور کمک کند. برای به دست آوردن این یافته ها محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند، به یک گروه رژیم غذایی که معادل ۱.۵ فنجان بیلبری بو ، و گروه دیگر یک رژیم غذایی کنترل شده که شامل این میوه نمیشده است ارائه شد. در پایان مطالعه گروهی که بیلبری خورده بودند به طور قابل توجهی التهاب کمتری نسبت به سایرین داشتند. از آنجایی که این میوه بومی شمال اروپاست و همه جا در دسترس نیست شما می توانید از مزایای نوشیدن چای آن بهره مند شوید.

۹. چای قرمز red tea

چای رویباس متابولیسم چربی های شکم را افزایش می دهد!

چای رویباس Rooibos که از برگ های گیاه ” بوش قرمز red bush ” بدست می آید به طور انحصاری در منطقه کوچک سیدربرگ در آفریقای جنوبی در نزدیکی کیپ تاون رشد می کند. چیزی که سبب می شود چای ویباس به طور خاصی برای شکم مفید باشد وجود یک فلاونوئید flavonoid منحصر به فرد و قدرتمند به نام آسپالاتین Aspalathin است. به گفته محققان آفریقای جنوبی، پلی فنول ها polyphenols و فلاونوئیدهای موجود در گیاه تا ۲۲ درصد مانع آدیپاجنسس(تشکیل سلول های چربی جدید) adipogenesis می شوند. مواد شیمیایی این چای هم به متابولیسم چربی کمک می کند. به علاوه این که رویباس یک شیرین کننده طبیعی هم بوده و بنابراین برای نوشیدن آن نیازی به شکر ندارید.

۱۰. چای ماته Mate tea

چای ماته کالری سوزی بدن را افزایش می دهد!

چای ماته به خاطر اثرات ترموژنیک thermogenic فوق العاده اش شناخته شده است. – به این معنی که مکانیسم کالری سوزی بدنتان را افزایش می دهد – ضمن این که با افزایش حساسیت بدن به انسولین روند کاهش وزنتان را هم افزایش می دهد. در یک مطالعه که اخیرا انجام شده شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند.یک گروه ۶۰ دقیقه قبل از ورزش دارونما دریافت کرده و گروه دیگر کپسول ۱۰۰ میلی گرمی چای گیاهی ماته مصرف کردند. محققان دریافتند کسانی که کپسول های گیاهی را مصرف کرده بودند حتی بیشتر از گروه شاهد که ورزش می کردند از اثرات بالا رفتن متابولیسم بهره مند شدند. بعلاوه این دم نوش مانند چای سبز، حاوی آنتی اکسیدهایی antioxidants است که از ۹۰ درصد بیشتر آنتی اکسیدان ها با سرطان مقابله می کند و منبعی غنی از ویتامین B و مقدار زیادی کروم است که به ثابت ماند سطح قند خون کمک می کند.

۱۱. چای نعنا Mint tea

چای نعنا با سرکوب اشتهای شما، لاغرتان می کند!

چای نعنا یکی از دلچسب ترین دم نوش هایی است که می توانید تهیه کنید. یک فنجان چای بزرگ نعنا سبب لاغری شما خواهد شد! در حالی که بوی خاص آن از دیرباز به عنوان مهار کننده گرسنگی شناخته می شود، مصرف آن در واقع می تواند اشتهای شما را سرکوب کند. مطالعه ای که در مجله عصب شناسی و ارتوپدی منتشر شد نشان داد افرادی که هر دو ساعت یک بار بوی نعنا را استشمام می کردند در طول یک ماه به طور متوسط ۲.۵ کیلو کاهش وزن داشته اند.

اگر چه این چای کافئین کمی دارد – حدود ۲۵ درصد یک فنجان قهوه – ولی جزو چای های بدون کافئینی است که درمان کننده بی خوابی محسوب می شود و بهتر است همیشه آن را در کابینت خود داشته باشید!

۱۲. چای بابونه و اسطوخودوس Chamomile-and-lavender

چای بابونه و اسطوخودوس محبوب ترین نوشیدنی قبل از خواب است که استرس را کاهش می دهد!

چای بابونه و اسطوخودوس اثرات رفع خستگی و افسردگی داشته و کاهش دهنده استرس بوده که به نوبه خود منجر به کاهش بی خوابی می شود.کاهش استرس مانع بالا رفتن سطح التهاب می شود که به طور مستقیم به وزن، قند خون، اختلالاتی مانند چاقی و دیابت گره خورده است.درمطالعه ای که در آلمان انجام شد، محققان دریافتند که چای بابونه به طور قابل توجهی باعث بهبود علایم فیزیکی مربوط به کمبود خواب شده و حتی سبب کاهش سطح افسردگی افرادی که دچار بی خوابی مزمن بوده اند، شده است. مطالعه دیگری نشان می دهد که سبب بهبود سطح هوشیاری روزانه افرادی شده است که از کمبود خواب رنج می برده اند. ولی بهتر است بدانید با این که این چای محبوب ترین نوشیدنی قبل از خواب است ولی در واقع هیچ مدرکی که ثابت کند بهبود دهنده مدت زمان و کیفیت خواب است در این زمینه به دست نیامده است.

۱۳. چای زالزالک Goji tea

چای زالزالک کالری سوزی شما را افزایش می دهد!

چای زالزالک کالری سوزی را تا ۱۰ درصد افزایش می دهد. Lycium barbarum گیاهی که زالزالک از آن برداشت می شود درمان دارویی سنتی در آسیا برای دیابت است اما اثر لاغر کنندگی هم دارد. در مطالعه ای که در مجله تغذیه منتشر شده به شکرت کنندگان یک دوز دارونما یا یک دوز L. barbarum بعد از غذا داده شد. محققان دریافتند که یک ساعت بعد از مصرف این دوز گروهی که زالزالک دریافت کرده بودند نرخ متابولیسمشان نسبت به گروه شاهد، ۱۰ درصد بیشتر بوده است و این اثر تا ۴ ساعت به طول انجامید. برای تاثیر بیشتر می توانید چای زالزالک را با چای سبز مخلوط نمایید تا سوزاندن کالری بدن را به حداکثر برسانید.

۱۴. چای زنجبیل Ginger tea

 

چای زنجبیل درد معده و نفخ شکم را درمان می کند!

زنجبیل نه تنها یکی از سالم ترین ادویه ها و ترشی ها در این سیاره است بلکه می تواد با التهابات بدن هم مبارزه کند. با توجه به مطالعات متعدد، زنجبیل که به صورت سنتی برای کاهش درد معده مصرف می شود، چندین ژن و آنزیم در بدن که باعث پیشرفت التهابات نفخ زا می شود را مسدود می کند. به این معنی که شما می توانید از این سبزی مغذی بدون نگرانی پس از وعده غذاییتان استفاده کنید. اگر شما طعم این دمنوش را نمی پسندید می توانید از دمنوش مخلوط دارچین، هل، میخک و زنجبیل استفاده کنید ولی ممکن است این کار اثرات زنجبیل را کاهش دهد.

۱۵. چای زرشک Barberry tea

چای زرشک نینجای کاهش وزن است!

ساقه، میوه و پوست ریشه درختچه های زرشک حاوی بربرین berberine هستند. – یک ماده طبیعی که به صورت شیمیایی چربی ها را سرخ می کند. مطالعه انجام شده توسط محققان چینی نشان داده است که بربرین می تواند جلوی افزایش وزن را گرفته و در موش هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند از ایجاد مقاومت در برابر انسولین پیشگیری کند. مطالعات قبلی نیز نشان داده اند که مصرف این گیاه می تواند مصرف انرژی را افزایش دهد و با کاهش تعداد گیرنده ها بر روی سطح سلول های چربی آن ها را کمتر مستعد به دریافت منابع غذایی کند.

۱۶. چای کاوا کاوا Kava Kava tea

کاوا کاوا تسکین دهنده افکار نگران کننده است!

در یک مطالعه مصرف ۱۲۰ میلی گرم کاوا کاوا به مدت ۶ هفته به بیمارانی که از بی خوابی ناشی از استرس رنج می بردند، تجویز شد. نتایج بهبود قابل ملاحظه ای در مدت زمان خواب و خلق و خوی بعد از بیدار شدن را نشان می داد. هنگامی که مضطرب هستید بدن همواره استرس زیادی را تحمل می کند. به همین دلیل اضطرب ماشه قدرتمندی برای ا فزایش وزن است. مطالعه ای که اخیرا در مجله خوردن و اختلالات وزن در اثر اضطراب منتشر شده ، عنوان شد که استرس یکی از مهم ترین عواملی است که به طور قابل توجهی سبب افزایش وزن می شود. در واقع دو سوم از افراد مبتلا به اختلالات غذا خوردن از اضطراب رنج می برد و معمولا اضطراب از اول در آن ها وجود داشته است. ولی با احتیاط باید از این چای استفاده کنید زیرا کاوا کاوا در سطوح بالا منجر به مسومیت کبد خواهد شد.

۱۷. چای پوئر Pu-erh tea

چای پوئر، چای تخمیر شده چینی به معنای واقعی کلمه می تواد اندازه سلول های چربی را کاهش دهد!

محققان چینی برای کشف قدرت مبارزه با چربی این دم نوش روی ۵ گروه موش تحقیق کردند و در طول یک دوره دو ماهه برنامه تغذیه متفاوتی برای هرگروه در نظر گرفتند. علاوه بر گروه شاهد یک گروه رژیم غذایی با چربی بالا به همراه مصرف مکمل چای و سه گروه دیگر یک رژیم غذایی پرچرب با دوز های مختلف عصاره چای پوئر داشتند. محققان دریافتند که این چای به طور قابل توجهی غلظت تری گلیسرید ( چربی بالقوه خطرناک موجود در خون ) و چربی شکم در گروه رژیم غذایی پرچرب را کاهش داد. گرچه نوشیدن این چای می تواند نتایج کمی متفاوت در انسان داشته باشید ولی به نظر ما این یافته ها به اندازه کافی نوید بخش هستند.

۱۸. چای رازیانه fennel tea

چای رازیانه یک ضد التهاب و نفخ بی رحم است!

با توجه به مطالعه ای که در مجله بیوشیمی خوراکی ها در سال ۲۰۱۵ به چاپ رسید، رازیانه دارای خواص عمده ضد التهاب شناخته شده است. طرفداران چای از قدیم برای درمان نفخ و دیگر مسائل گوارشی از این چای استفاده می کرده اند. بر اساس یافته های موسسه ملی بهداشت آمریکا این چای می تواند به طور موثری درمان کننده نفخ باشد.

۱۹. چای دانه کولا kola nut tea

چای دانه کولا مانند قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد!

با میزان کافئین بالاتر از قهوه، این چای سوخت و ساز بدنتان را روی دنده بالا می گذارد. در مطالعه ای که در مجله فیزیولوژی و رفتار منتشر شده است با مصرف این چای چه در افراد لاغر و چه در افراد چاق شاهد افزایش ۳.۴ درصدی میزان سوخت و ساز بدن بعد از مصرف یک دوز ۱۰۰ میلی گرمی کافئین بوده ایم.

۲۰. چای رازک hops tea

 

تسکسن سیستم عصبی مرکزی با چای رازک!

رازک یکی از اجزا تشکیل دهنده آبجو است. یک گیاه آرام بخش که خاصیت دارویی آن به علت صمغ کاج تلخی است که در برگهایش وجود دارد. رازک با افزایش فعالیت انتقال دهنده های عصبی به کاهش اضطراب کمک می کند. تحقیقات جدید نشان می دهد که انتخاب های ساده خوراکی ها می تواند تفاوت عمده ای بین احساس اضطراب و آرامش و کنترل شخص ایجاد کند. ۱۸ درصد افراد معمولا از نگرانی های روزمره رنج می برند که می توانند با تغییرات کوچک در رژیم روزانه شان این نگرانی ها را راحت تر کنترل نمایند.

۲۱. چای ترش hibiscus tea

چای ترش درمان نفخ و مشکلات معده شماست!

فشار، نفخ و ناراحتی معده – این چای می تواند در رفع این مشکلات شما را یاری دهد. با توجه به مطالعات متعدد فلاونوئیدها و ترکیبات دیگر موجود در این گیاه با کنترل نفوذ آلدسترون aldosterone ، هورمونی که تعادل آب و الکترولیت ها را تنظیم می کند، روی بدن تاثیر گذاشته و برای مقابله با نفخ کمک شایانی می کند. از نوشیدن یک فنجان چای ترش لذت ببرید و ببیند چگونه نفخ شکمتان را کم می کند.

۲۲. چای ماچا Matcha tea

چای ماچا ادرار آور و چربی سوز است!

این چای از برگهای گیاه ژاپنی tencha بدست می آید که پودر آن به رنگ سبز روشن است. در حقیقت ماچا به معنی ” چای پودر شده ” است و به طور باور نکردنی ای برای سلامتی شما مفید است. تحقیقات نشان می دهد که غلظت اپیگالوکتشین گالات epigallocatechin gallate (EGCG ) در ماچا ، ۱۳۷ برابر بیشتر از مقدار موجود در چای سبز است. EGCG بهترین دوست ادرار آور برای بدن است: مطالعات نشان داده اند که این ترکیب به صورت همزمان می تواند سبب افزایش تجزیه و تحلیل رفتن چربی ها شده و از تشکیل سلول های جدید چربی به خصوص در شکم جلوگیری کند. یک مطالعه نشان داده است مردانی که چای سبز حاوی ۱۳۶ میلی گرم EGCG در طول ۳ ماه مصرف می کردند – که این مقدار فقط در ۴ گرم ماچا وجود دارد – نسبت به گروه شاهد ۲ برابر بیشتر کاهش وزن داشته اند. ( ۵.۳ پوند در مقابل ۲.۸ پوند ) و ۴ برابر چربی احشایی دور شکمشان بیشتر کاهش پیدا کرده است.

شما می توانید از این چای پودر شده به صورت سنتی مانند راهبان زِن از سال ۱۱۹۱ میلادی دم نموده و از آن لذت ببرید و یا پودر آن را در نوشیدنی های سرد، میلک شیک یا اسموتی استفاده کنید. اگر دنبال دلیل بیشتری برای استفاده از این چای می گردید باید بدانید که مقدار کمی از آن حاوی ۴ گرم پروتئین است – چیزی بیشتر از سفیده یک عدد تخم مرغ!


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.