با تست شنوایی به تشخیص اوتیسم کمک کنید

با تست شنوایی به تشخیص اوتیسم کمک کنید

فهمیدن بیماری اوتیسم با شنوایی سنجی

معمولا بسیاری از بیماری های کودکان را میتوان با تشخیص زودهنگام این بیماری ها درمان کرد بطور مثال یکی از این بیماری ها اوتیسم میباشد که با یک شنوایی سنجی بسیار ساده میتوان آن را درمان کرد.

محققان دانشگاه روچستر در مطالعه اخیرشان به نتایج جدیدی درباره اوتیسم دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد یک سنجش شنوایی ساده می‌تواند قبل از این‌که برای زبان بازکردن کودکان دیر شود، به شناسایی کودکان خُردسالی که در معرض خطر ابتلا به اوتیسم قرار دارند، کمک کند.

براساس گزارش Autism Research، محققان می‌گویند که مشکل خاصی را در گوش داخلی کودکان مبتلا به اوتیسم شناسایی کرده‌اند که می‌تواند قابلیت آنان برای بازشناسی قوه کلام را مختل کند. آنان در این مطالعه، تعدادی از کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ ساله را از نظر وضعیت شنوایی مورد بررسی قرار دادند

که بخشی از آنان مبتلا به اوتیسم و بخش دیگری مبتلا به این بیماری نبودند. نتایج نهایی نشان دادند که افراد مبتلا به اوتیسم در یک فرکانس خاص (۱ تا ۲ کیلوهرتز) که برای پردازش کلام ضروری است، به‌سختی قادر به شنیدن هستند. علاوه بر این، مشخص شد که درجه اختلال شنوایی با شدت علائم اوتیسم مرتبط است.

به‌گفته محققان، اگر این نتایج در تحقیقات آتی مورد تایید قرار بگیرند، آن‌وقت غربالگری می‌تواند به شناسایی کودکانی که در معرض خطر ابتلا به اوتیسم قرار دارند، کمک کند. لوئیسا بنه‌تو، از مسئولان این مطالعه، می‌گوید: «این یافته‌ها می‌توانند به شکل‌گیری

رویکردهای تازه‌ای برای اصلاح اختلال شنوایی منجر شوند، با استفاده از دستگاه‌هایی که بُرد صداهای مختلف را افزایش می‌دهند تا گوش بتواند آن‌ها را پردازش کند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *