با فعالیت فیزیکی امراض قندی را مهار کنید

با فعالیت فیزیکی امراض قندی را مهار کنید

از مزایای فعالیت فیزیکی برای کودکانتان چه میدانید؟ تحرک داشتن برای افزایش سلامت جسمی کودکان بسیار مفید است و می تواند انواع امراض قندی را از آن ها دور کند، اگر می خواهید مانع ابتلای فزرندتان به دیابت شوید وی را تشویق به فعالیت فیزیکی کنید.

۳دقیقه فعالیت فیزیکی در هر ۳۰ دقیقه اگر برای ۳ ساعت متوالی تکرار شود، می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد. یکی از مطالعات اخیر که در Clinical Endocrinology and Metabolism چاپ شده است، نشان می‌دهد که فعالیت فیزیکی خیلی کم و ورزش مختصر برای کودکان می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲،سرطان و بیماری‌های قلبی را در میان آنان کاهش دهد. در این مطالعه، از ۲۸ کودک سالم با وزن طبیعی خواسته شد که ۳ دقیقه راه رفتن با شدت متوسط انجام دهند و این کار را هر نیم ساعت برای ۳ ساعت تکرار کنند. نتایج نهایی نشان داد که این فعالیت‌ مختصر نسبت به زمانی که کودکان ۳ ساعت بدون حرکت می‌نشینند، سطح قند خون و انسولین را کاهش می‌هد.

مسئولین این مطالعه می‌گویند که عدم فعالیت کودکان می‌تواند منجر به معضل چاقی یا مقاومت به انسولین شود که هر دو عامل خطری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ محسوب می‌شوند. عدم تحرک بعد از وعده‌های غذایی، توانایی عضلات را برای کمک کردن به کم کردن قند از رگ‌های خونی کاهش می‌دهد و اگر کودکان این فعالیت‌های مختصر را در کودکی آغاز کنند، مطمئنا به سلامتی خودشان کمک می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *