بحران انرژی در سلول های مغزی مسبب بیماری پارکینسون

بحران انرژی در سلول های مغزی مسبب بیماری پارکینسون

 کشف علت بیماری پارکینسون,بحران انرژی در مغز

محققان طی آزمایشات و مطالعات فراوان به نتیجه جالب دیگری دست یافته اند و نتیجه این تحقیقات این بوده است که امکان دارد علت بیماری پارکینسون بحران انرژی در سلول های مغزی باشد که در مطلب زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

محققان دانشگاه مونترال کانادا با چاپ گزارشی از مطالعات اخیرشان در مجله Current Biology، اعلام کردند که بیماری پارکینسون ممکن است نتیجه بحران انرژی در سلول‌های مغزی باشد. این بحران انرژی بر اثر درخواست نیاز غیرمعمول و غیرعادی مغز به انرژی خیلی زیاد برای کنترل حرکت‌ها به وجود می‌آید

و در واقع سلول‌ها را مجبور می‌کند تا بیش از حد داغ شوند و حتی خودشان را بسوزانند. سرپرست این تیم تحقیقات می‌گوید: «دقیقا مثل یک موتور که به‌طور مداوم در سرعت بالا فعالیت می‌کند، سلول‌های عصبی مغز هم به میزان خیلی زیادی از انرژی نیاز دارند تا بتوانند عملکرد خودشان را اجرا کنند.

فعالیت بیش از حد این سلول‌های عصبی، باعث فرسوده شدن و مرگ زودرس آن‌ها می‌شود». این محققان امیدوارند که کشف این فرآیند، کمک کند تا داروهای درمانی جدیدی برای کاهش دادن مصرف بیش از حد انرژی توسط سلول‌های مغز ساخته شوند و از آسیب‌های مغزی با گذر زمان جلوگیری کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *