بررسی ویژگی های درمانی شکلات تلخ

بررسی ویژگی های درمانی شکلات تلخ

از مزایای مصرف شکلات تلخ می توانیم به تنظیم فشار خون اشاره کنیم.مبتلایان به فشار خون بالا می توانند از شکلات در میان وعده هایشان استفاده کنند تا از نوسانات مربوط به فشار خون در بدنشان پیشگیری کنند.

طبق تحقیقی که در مجله پزشکی Neuro Regulation  منتشر شده است، شکلات بهترین ماده برای افزایش تمرکز و کاهش فشارخون است. طبق بررسی‌های انجام شده شکلاتی که از ۶۰ درصد کاکائو تهیه شده‌اند غنی از نوعی اسید آمینه به نام تنانین‌اند که فشار خون را پایین آورده و در عین حال سبب افزایش تمرکز و توجه افراد می‌شود. پژوهشگران دانشگاه آریزونا پس از زیر نظر گرفتن ۱۲۲ داوطلب ۱۸ تا ۲۵ ساله متوجه شدند

افرادی که شکلات‌هایی با ۶۰ درصد کاکائو به بالا می‌خورند در مقایسه با سایر افراد توجه و تمرکز بالاتری دارند و جریان خونشان هم در کوتاه‌مدت سریع‌تر می‌شود. محققان امید دارند تحقیقات بیشتر در زمینه شکلات بتواند راهگشای درمان‌های جدیدی برای پرفشاری خون باشد. در حال حاضر میلیون‌ها نفر در دنیا به پرفشاری خون مبتلا هستند و ممکن است مصرف شکلات ۶۰ درصد وتنانین موجود در آن به کاهش فشار خون کمک کند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف روزانه شکلات تلخ که غنی از نوعی ماده مفید موسوم به “فلاوونول” است، می‌تواند به پایین آمدن فشار خون کمک کند.

به گزارش ایسنا، بازبینی ۲۰ مطالعه قبلی درباره تاثیرات مصرف شکلات بر بدن نشان داده است که خوردن شکلات به صورت روزانه بویژه شکلات تلخ می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد.

به گزارش پایگاه اینترنتی رد اوربیت، متخصصان علوم پزشکی در استرالیا اخیرا دریافته‌اند که فلاوونول موجود در کاکائو به کاهش فشار خون کمک می‌کند و مصرف روزانه شکلات غنی شده از فلاوونول می‌تواند به اندازه ورزش کردن در پایین آوردن فشار خون مفید باشد.

این متخصصان تاکید کردند که تاثیر فوق هم در مورد مبتلایان به فشار خون بالا و هم در مورد افرادی که فشارخون طبیعی دارند صدق می‌کند.

براساس این مطالعات، فلاوونول موجود در دانه‌های کاکائو ماده‌ای به نام اسید نیتریک در بدن آزاد می‌کند و موجب آزاد و شل شدن عروق می‌شود و در نتیجه به افت فشار خون می‌انجامد.

به گفته پزشکان، امروزه فشار خون بالا به یکی از بیماری‌های شایع و خطرناک در دنیا تبدل شده که با ۵۴ درصد از موارد سکته و ۴۷ درصد از موارد بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.