بهترین روش ها برای بهبود و درمان کمردرد

 بهترین روش ها برای بهبود و درمان کمردرد

 

اطلاعاتی در مورد درمان کمردرد – اغلب ما در زندگی کمردرد را کم و بیش تجربه کردیم. حالا بسته به نوع کمردرد برخی مواقع این دردها زود گذرند برخی مواقع مدتها با ما باقی می مانند. برخی کمر دردها با استراحت بر طرف می شوند و برخی دیگر با مصرف داروها بهبود می بایند و در نهایت در برخی کمر دردها جراحی راه حل مشکل است.

در مورد کمر دردها نکات متعددی را باید مد نظر داشت. اما همه انواع کمر دردها با یک روش قابل درمان نیستند. مثلا کمر دردهای ناشی از درد کلیه با هیچ نوع استراحتی درمان نخواهند شد و تنها درمان دارویی در آنها کارساز است. اما باید در مواجه با کمر درد به نکات زیر توجه داشت.

 

درمان کمردرد به چه صورت است

۱- با کمر درد خود بسیار محافظه کارانه برخورد کنید. جراحی آخرین راه حل برای درمان کمردرد محسوب می شود حتی در موارد درد شدید.

۲- هنگام مبتلا شدن به کمردرد . سعی نکنید تماما در رختخواب باقی بمانید. طولانی شدن مدت استراحت در رختخواب ممکن است کمر درد را مزمن تر کرده و درمان کمردرد را به تاخیر بیندازد. در مواردی که کمرتان رگ به رگ شده یا در اثر بلند کردن شیئی سنگین یا کشیدن وزنه ای سخت دچار درد شده اید یک یا دو روز استراحت برای درمان کافی است استراحت بیش از حد در این مورد از کمر دردها کمکی به بهبود شما نخواهد داشت. پس دقت کنید.

۳- هنگامی که با کمردرد مواجه می شوید سعی نکنید با بی اعتنایی به آن مداوایش کنید. برخی مواقع استفاده از داروهای تسکین دهنده نظیر آسپرین، ایبوبروفن و ناپروکسن البته با نظر پزشک بسیار کمک کننده خواهد بود.

۴- از گرم کردن و سرد کردن کمر هم می توان در درمن دردهای کمری استفاده نمود. استفاده از کمپرس آب گرم و سپس کمپرس آب سرد می توان در های این گونه را کاهش دهد.

۵- استفاده از روشهای کششی هم در بهبود این دردها تاثیر دارد. ورزشهای سبک و حرکات کششی می تواند در آرام کردن دردهای کمر موثر واقع شود.

۶- در صورتی که توسط پزشک دارویی برای شما تعیین می شود سعی کنید تا انتهای زمان تعیین شده از آن استفاده کنید. داروهایی نظیر NSAID ها و شل کننده های عضلانی از داروهایی هستند که معمولا در دردهای کمر تجویز می شوند. در دردهای خیلی شدید از داروهای کدئین دار استفاده می شود.

۷- در مواردی که دردها شدید باشند پزشکان تزریق کورتیزون را صلاح می بینند. این دارو درد کمر را تسکین داده و دردهایی که در اثر تحریک عصبی باشند معمولا با این گونه داروها درمان خواهند شد

۸- استفاده از ماساژ درمانی برای بهبود دردهای کمر هم روشی بسیار مناسب است. فیزیو تراپیست ممکن است در ماساژ از پدهای برقی هم برای تحریک عصبی استفاده نماید گاهی اوقات هم از پدهایی که با صوت کار می کنند استفاده می شود. فیزیو تراپیست همچنین گاهی اوقات از حرکت های آنی در قسمتهای خاصی از کمر هم استفاده می کند. در ضمن گاهی اوقات ماساژ پشت با استفاده از نوک انگشتان هم استفاده می شود در این گونه ماساژها  اغلب بیمار در ابتدا درد اندکی حس می کند ولی در ادامه درد کمرش به طور کلی از بین می رود.

 

اگر باردار هستید و دچار کمردرد شده اید مطلب زیر را بخوانید:

علت کمردرد در دوران بارداری چیست؟


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.