به خطر افتادن سیستم دوپامین با مصرف حشیش

به خطر افتادن سیستم دوپامین با مصرف حشیش

ضرر حشیش برای سیستم دوپامین

در مطلب زیر در مورد عوارض و خطرات حشیش صحبت شده است این مصرف کردن حشیش عوارض بسیار خطرناکی برای بدن ایجاد می کند که یکی از این عوارض کاهش ترشح دوپامین در بدن می گردد.

براساس گزارشی که از مطالعه اخیر محققان دانشگاه کلمبیا در مجله Molecular Psychiatry منتشر شده است، مصرف حشیش می‌تواند سیستم دوپامین را به خطر بیاندازد. این محققان می‌گویند که تا پیش از این مشخص شده بود که مصرف زیاد کوکائین و هروئین، ترشح دوپامین را کاهش می‌دهد.

با این‌حال، تا به امروز اطلاعات دقیق پزشکی درباره تاثیر منفی حشیش روی ترشح دوپامین به دست نیامده بود. آن‌ها معتقدند که با توجه به رواج مصرف حشیش در سال‌های اخیر، بررسی اثرات منفی حشیش روی مغز اهمیت خیلی زیادی پیدا کرده است. آنان در این مطالعه،

وضعیت ۱۱ فرد بزرگسال وابستهبه حشیش را با وضعیت ۱۲ فرد بزرگسال سالم مقایسه کردند و به نتایج تازه‌ای رسیدند. باید اضافه کرد که همه این افراد در ماه پایانی منتهی به این مطالعه، هر روز از حشیش استفاده کرده بودند. نتایج نهایی نشان داد که دوپامین کمتری در ناحیه خاصی

از مغز به نام جسم مخطط (striatum) در افراد وابسته به حشیش ترشح می‌شود. علاوه بر این، در بین افراد وابسته به حشیش، ترشح دوپامین در ناحیه گوی رنگ‌پریده مغز (globus pallidus) و نواحی خاص دیگری که نقش مهمی در یادگیری رفتارهای حسی-حرکتی دارند، کاهش پیدا می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *