بی‌تحرکی و ابتلا به پیش دیابت

بی‌تحرکی و ابتلا به پیش دیابت

بی تحرکی عامل انواع بیماری هاست طی تحقیقات مختلف پزشکان ثابت شد افراد لاغر هم در اثر بی تحرکی و کمبود فعالیت ممکن است در معرض ابتلا به پیش دیابت قرار بگیرند بهتر است ورزش و تحرک کافی داشته باشید تا از این بیماری ها در امان بمانید.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افراد لاغر و بی‌تحرک هم با خطر بالای ابتلا به پیش‌دیابت روبه‌رو هستند. گزارشی از این مطالعه در American Journal of Preventive Medicine منتشر شده است.محققان دانشگاه فلوریدا می‌گویند که این یافته‌ها می‌توانند دلیل مبتلا شدن یک‌سوم از آمریکایی‌های لاغر به پیش‌دیابت را روشن کنند.

در این مطالعه، اطلاعات مربوط به بیش از هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت که همگی از نظر سنی بالای ۲۰ سال بودند. همه این افراد از نظر وزنی در محدوده سالم قرار می‌گرفتند و بیماری دیابت در آنان تشخیص داده نشده بود. با این‌حال، همه آنان سبک‌زندگی بدون تحرک داشتند. یافته‌های نهایی نشان دادند که حدود یک‌چهارماز همه افراد غیرفعال و بیش از ۴۰ درصد از افراد غیرفعال بالای ۴۵ سال، معیارهای لازم برای ابتلا به پیش‌دیابت و حتی بیماری دیابت را دارند. به‌گفته محققان، هیچ فردی نباید فکر کند که اگر لاغر باشد، دیگر هیچ مشکلی ندارد. افرادی که سبک‌زندگی بدون تحرک دارند، با خطرات جدی و قابل توجهی مواجه هستند. بنابراین، بی‌تحرکی باید به‌عنوان یکی از عوامل خطر برای سلامتی انسان‌ها در نظر گرفته شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *