تاثیرات انکار کردن احساسات همسر در مشاجرات

تاثیرات انکار کردن احساسات همسر در مشاجرات

آیا در دعواها احساسات همسرتان ر انکار میکنید؟

معمولا بعضی از زوج ها عادت کرده اند که در مشاجرات و دعواهای خانگی احساسات طرف مقابلشان را انکار کنند و هیچ تلاشی برای آرام کردن طرف مقابل خود انجام نمی دهند .

براساس نظر متخصصان، بزرگ‌ترین اشتباهی که اکثر افراد،‌ از جمله زوج‌ها، در بحث و مشاجره با یکدیگر انجام می‌دهند، انکار کردن احساسات طرف مقابل‌شان است. فقط کافی است چند لحظه به این موضوع فکر کنید که تا به امروز چند بار شنیدن جمله‌ای مثل «آروم باش!»، واقعا باعث آرامش خود شما شده است؟! اتفاقا چنین جملاتی معمولا باعث بدتر شدن احساس و حالت عصبی همه ما می‌شوند. اکثر ما بعد از شنیدن این جمله‌ها،

پیش خودمان می‌گوییم که چرا طرف مقابل‌مان فکر می‌کند که ما زیاده‌روی می‌کنیم؟! یا به خودمان می‌گوییم که او اصلا ما را درک نمی‌کند! تلاش برای آرام کردن افراد با استفاده از این جمله‌ها، احساس منفی و مخربی را درون‌شان به وجود می‌آورد که معمولا با خشم، اضطراب و بدرفتاری همراه است. از طرف دیگر،‌ این جمله‌ها به‌معنای انکار احساسات واقعی افراد هستند.

این توصیه‌های زودهنگام که مانع ایجاد حس هم‌دلی در بین افراد می‌شوند، برای دست‌یابی به درک متقابل بین زوج‌ها واقعا مضر هستند. درواقع، مساله «برنده شدن» در مشاجره و بحث نیست، بلکه رسیدن به درک متقابل و افق مشترکی است که تداوم زندگی را تضمین کند. بنابراین به‌جای این‌که از این جملات استفاده کنید، پیش از همه چیز تلاش کنید تا احساس همسرتان را درک کنید. گام اول برای این کار، گوش کردن است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *