تاثیرات لوبیاها بر تناسب اندام

تاثیرات لوبیاها بر تناسب اندام

اگر می خواهید تغذیه سالمی داشته باشید حتما در برنامه غذایی خود انواع لوبیاها را بگنجانید این دانه های سودمند و خوراکی پروتئین زیادی دارند و می توانند در تنظیم قند خون بدنتان به شما کمک کنند. همچنین دانه های روغنی مانند بادام زمینی و گردو را می توانید در وعده صبحانه بگنجانید و از تاثیرات مفید آن ها برای چربی سوزی بدنتان بهره مند شوید.

لوبیاها و انواع حبوبات از مواد غذایی مورد توصیه توسط متخصصین تغذیه می باشند. حبوبات به ویژه لوبیاها غنی از فیبر و آنتی اکسیدان ها می باشند و علاوه بر این که به خاطر محتوای فیبر بالای شان برای لاغری و کاهش اندازه شکم مفید هستند، بلکه به سبب آنتی اکسیدان های شان ممکن است به پیشگیری از بیماری ها نیز کمک شایانی نمایند.

نقش لوبیاها در کاهش وزن

در بسیاری از بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت ، بیماری های قلبی و … یک نقطه مشترک وجود دارد و آن این است که چاقی و اضافه وزن شانس ابتلا به بیماری را در شما افزایش می دهد و اگر به بیماری مبتلا باشید، نیز وضعیت آن را وخیم تر می نماید. در واقع کاهش چربی شکمی فوایدی فراتر از بهبود ظاهرتان را به ارمغان می آورد.

لوبیاها علاوه بر این که غنی از پروتئین اند و یک جایگزین خوب پروتئینی محسوب می گردند، از طرف دیگر به لحاظ ارزش غذایی بالایی که دارند توصیه می شود که  بخشی از دریافت پروتئین روزانه مان از طریق مصرف لوبیاها باشد.

گوشت‌های بدون چربی و انواع ماهی‌ها، منابع خیلی خوبی برای دریافت پروتئین هستند، اما نباید اهمیت لوبیا را در تامین پروتئین مورد نیاز بدن نادیده گرفت. در واقع لوبیا علاوه بر پروتئین، دارای فیبرهای محلول خاصی است که به کاهش کلسترول بد کمک زیادی می‌کند.لوبیا در دسته پروتئین‌های با کیفیت اما ارزان‌قیمت قرار می‌گیرد و برای همین می‌توان به‌راحتی از آن‌ها در انواع سالادها، سوپ‌ها و آش‌ها استفاده کرد. انواع کنسروهای لوبیا یا حتی کنسروهای ماهی نیز گزینه‌های خیلی خوبی هستند، اما باید دقت کنید که در خرید این محصولات، اولویت با کنسروهایی است که کم‌ترین مواد افزودنی را داشته باشند. حتی قبل از پخت‌وپز یا مصرف محصولات کنسرو شده، بهتر است محصول را با آب بشویید تا سدیم اضافی آن از بین برود.

حتما بارها و بارها شنیده‌اید که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی محسوب می‌شود. این اهمیت حتی زمانی که برنامه کاهش وزن دارید، بیشتر می‌شود. در واقع شروع روز با یک وعده غذایی سالم و رضایت‌بخش، سطح قند خون را کنترل می‌کند و به شما برای انتخاب گزینه‌های مناسب غذایی در ادامه روز و وعده‌های غذایی بعدی کمک می‌کند.

خیلی‌ از افراد، وقت کم را برای حذف کردن وعده صبحانه بهانه می‌کنند، اما این بهانه واقعا قانع‌کننده نیست. باید سعی کنید محصولات مورد نیاز صبحانه را طوری در آشپزخانه بچینید که صبح‌ها به‌راحتی در دسترس باشند. مثلا جو دو سر یکی از منابع سرشار از فیبر است که می‌تواند به همراه کره بادام‌زمینی به‌عنوان منبع پروتئینی، گزینه فوق‌العاده‌ای برای صبح باشد. حتی انواع توت‌های تازه که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند یا نان تست با کره‌بادام‌زمینی، هم به سرعت آماده می‌شوند و هم مواد مغذی مناسبی برای صبح دارند.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *