تاثیرات مثبت هورمون تستوسترون بر سلامتی

تاثیرات مثبت هورمون تستوسترون بر سلامتی

هورمون تستوسترون هورمونی سرنوشت ساز برای سلامت مردان به شمار می رود و تاثیرات مهمی بر عملکرد جسمی آن ها میگذارد. می خواهیم در این مطلب با عوارض ناشی از کاهش این هورمون در بدن مردان اشاره کنیم.بهتر است بدانید مشکلات قلبی و عروقی مردان با این هورمون ارتباط مستقیمی دارند.

همانطور که می‌دانید با افزایش سن، خطر بروز مشکلات قلبی و عروقی نیز افزایش پیدا می‌کند. محققان، از نیم قرن پیش پی برده‌اند که مشکلات قلبی با افت هورمون تستوسترون در مردان در ارتباط است. به اعتقاد آن‌ها تستوسترون ابتدایی‌ترین فاکتور سلامت قلب و عروق است و سطح آن در خون، با بالا رفتن سن، کاهش می‌یابد. بازیابی این هورمون فواید بسیاری برای سلامت فرد دارد و از بروز بسیاری از بیماری‌های مربوط به جلوگیری کند. حتی زنان نیز به طور طبیعی به این هورمون نیاز دارند،

البته میزان آن در خون زنان، یک دهم مردان است. از دیگر اثرات مثبت هورمون درمانی در مردان می‌توان به تنظیم سازوکار گلوکز، درمان آنژین یا گلودرد، برطرف کردن درد مزمن پا، درمان قانقاریا، بهبود سیستم گردش خون و درمان اختلالات سوخت و ساز کربوهیدرات اشاره کرد. تمامی این مشکلات به دلیل وجود اختلال در سیستم گردش خون و کارکرد قلب و عروق رخ می‌دهد. تستوسترون به بهبود علایم این بیماری‌ها کمک می‌کند.

این هورمون به صورت قرص، آمپول و کرم‌های جذبی وجود دارد و حتی بسیاری از مواد غذایی نیز در بالا بردن این هورمون مؤثر هستند. اگر نتیجه آزمایشتان نشان می‌دهد که سطح هورمون تستوسترون در خونتان پایین است، با تجویز پزشک، به دنبال بالا بردن آن باشید تا از خطر بیماری‌های قلبی در امان باشید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *