تاثیر آب پرتقال طبیعی بر مغز سالمندان

تاثیر آب پرتقال طبیعی بر مغز سالمندان

فواید آب پرتقال در سالمندان

علاوه بر فواید بیشمار پرتقال که در مطالب قبل ارائه شده است فایده دیگر آب پرتقال نیز کشف شد سالمندان با نوشیدن آب پرتقال های طبیعی میتوانند مغزشان را تقویت کنند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوشیدن آب پرتقال می‌تواند عملکرد مغز را در سالمندان تقویت کند. در سراسر دنیا سن جمعیت به‌سرعت در حال بالا رفتن است ، آمار نشان می‌دهد تعداد افراد ۶۰ سال به بالا تا سال ۲۱۰۰ سه برابر خواهد شد. بنابراین لازم است که روش‌هایی ساده و کم هزینه برای بهبود عملکرد ادراکی در سنین بالا پیدا کنیم.

در این تحقیقات ، به افراد سالمی که به‌طور متوسط ۶۷ سال داشتند به مدت ۸ هفته روزانه ۵۰۰ میلی لیتر آب پرتقال داده شد و وضعیت حافظه ، زمان عکس‌العمل و مهارت گفتاری‌شان پیش از شروع این ۸ هفته و بعد از آن باهم مقایسه شد و در نهایت یک امتیاز کلی به‌نام ” عملکرد جامع ادراکی ” برایشان محسوب گردید. بعد از ۸ هفته ،این افراد ۸ درصد بهبود کلی در عملکرد ادراکی و شناختیشان داشتند.

آب پرتقال منبع غنی فلاونیدها و به‌ویژه زیر رده‌ای از فلاونیدها به‌نام فلاوانون‌ها می‌باشد.تحقیقات نشان می‌دهد فلاونیدها با فعال‌سازی مسیرهای سیگنال دهنده در هیپوکامپوس مغز،باعث تقویت حافظه می‌شوند.در این مطالعات برای اولین بار ثابت شد که مصرف مرتب و مداوم آب پرتقال می‌تواند روی ادراک و شناخت افراد سالمند تاثیر مثبت داشته باشد.

به توصیه پژوهشگران ، ایجاد تغییرات ساده و کوچک در تغذیه روزانه مانند مصرف بیشتر میوه‌جات و سبزیجات سرشار از فلاونید ، فواید چشمگیر و واقعی روی سلامت مغز دارد. این کشفی مهم برای تاکید این حقیقت است که مواد خوراکی سرشار از فلاونید نقشی اساسی در مقابله با نقص ادراک و شناخت در سنین بالا دارد.

پژوهش‌های گذشته نشان داده بود که سایر غذاهای غنی از فلاونید مانند بلوبری ، برای تقویت قوه ادراک مفید و موثر است.البته محققان نوشیدن روزانه ۵۰۰ میلی لیتر آب پرتقال را توصیه نمی‌کنند اما براین باورند که یافته‌های‌شان نشان می‌دهد عناصر و مشتقات آب پرتقال ، نقش مهمی در تامین مواد مغذی تقویت مغز به‌عنوان بخشی از سلامت فرد دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.