تاثیر آلاینده‌هاى آب آشامیدنى با مشکلات باردارى

تاثیر آلاینده‌هاى آب آشامیدنى با مشکلات باردارى

آلاینده های آب آشامیدنی چه تاثیراتی در دوران بارداری دارد؟

دانشمندان با تحقیقات بر روی مادران باردار به این نتیجه رسیده اند که آلاینده های موجود در آب آشامیدنی بر روی جنین در دوران بارداری تاثیر گذار است که در مطلب زیر به این مشکلات اشاره میکنیم.

طبق آخرین یافته‌هاى محققان، آب آشامیدنى متداولى که ما مى‌نوشیم، خطر بروز برخى مشکلات دوران باردارى را افزایش مى‌دهد. به گفته محققان مرکز پزشکى دانشگاه بوستون، وجود این آلاینده‌ها به صورت مستقیم در بروز مشکلات باردارى دخیل نیستند، اما باعث افزایش احتمال تعداد خاصى از آن‌ها مانند، مرده‌زایى یا جدا شدن ناگهانى جفت از دیواره رحم مى‌شوند.

این تیم تحقیقاتى، از اواخر سال ١٩۶٠ تا اوایل سال ١٩٨٠، شروع به بررسى اثرات ناشى از آلاینده‌اى مانند تتراکلرواتیلن، بر روى زنان باردار کردند. حدود ١١٠٠ نفر از این افراد، در معرض شدید آلاینده‌ها قرار داشتند، زیرا در محل زندگى تمامى آنها، آب آشامیدنى از داخل لوله‌هاى آزبست سیمانى عبور مى‌کرد و حدود ١٠٠٠ نفر دیگر در معرض هیچ نوع آلاینده‌اى قرار نداشتند.

پس از پایان بررسى‌ها محققان دریافتند که درصد مرده‌زایى در گروه اول، بیش از دو برابر، و درصد سقط ناشى از جدا شدن جفت، ١،٣۵ برابر گروهى بود که در معرض هیچ نوع آلاینده شیمیایى قرار نگرفته بودند. البته هیچ نوع رابطه‌اى بین این آلاینده‌ و مشکلاتى چون پرى‌اکلامپسى و تولد جنین کم وزن، یافت نشد. به احتمال زیاد این آلاینده بر کارکرد جفت اثر منفى مى‌گذارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.