تاثیر اورانوفین بر انواع سرطان های زنانه

محققین با بکارگیری نوعی دارو که مخصوص درمان آرتریت روماتوئید است به تازگی توانستند در درمان سرطان تخمدان موفق شوند. پس از مصرف این دارو علائم بهبود در مبتلایان مشاهده شد می خواهیم با قابلیت های این دارو در ادامه این بخش آشنا شویم.

جدیدترین مطالعه محققان دانشگاه پلیموت در انگلستان نشان می‌دهد که اورانوفین (نوعی داروی مخصوص درمان آرتریت روماتوئید) می‌تواند در درمان سرطان تخمدان موثر باشد. براساس گزارشی که این محققان ارائه کرده‌اند، داروی اورانوفین می‌تواند احتمال بهبودی بیماران مبتلا به سرطان تخمدان با ژن معیوب BRCA۱ را افزایش دهد.

BRCA۱ نوعی پروتئین است که DNA را ترمیم می‌کند و اگر دچار جهش شود، به‌جای ترمیم DNA به آن آسیب می‌رساند. ضمنا جهش در ژن BRCA۱، خطر ابتلای خانم‌ها به سرطان پستان و سرطان تخمدان را افزایش می‌دهد. محققان با توجه به همین نکات، به بررسی تاثیر اورانوفین روی سلول‌های سرطان تخمدان پرداختند و به نتایج تازه‌ای رسیدند.

آنان متوجه شدند که کمبود پروتئین BRCA۱، سلول‌های تخمدان را نسبت به اورانوفین بیشتر آسیب‌پذیر می‌کند. به علاوه این‌که مشخص شد، سلول‌های سرطانی تخمدان آسیب‌های جبران‌ناپذیری دیده‌اند، با اورانوفین درمان می‌شوند. پروفسور Jha، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «این مطالعه نشان می‌دهد که اورانوفین دارای قابلیت‌های بالقوه‌ای است که باید در مطالعات آینده برای درمان بیماری‌هایی مثل سرطان تخمدان بیشتر به آن توجه شود».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *