تاثیر بدنیا آمدن فرزند در زندگی چیست؟

تاثیر بدنیا آمدن فرزند در زندگی چیست؟

دنیا آمدن فرزند چه تاثیری در زندگی دارد؟

بسیاری از افراد بر این اعتقاد هستند که اختلاف زوج با به وجود آمدن یک کودک از بین میرود ولی برخی دیگر می گویند چنین چیزی اشتباه می باشد ولی اگر میخواهید به جواب درستی برسید متن زیر را به طور کامل بخوانید.

برخلاف آنچه اغلب مردم فکر می‌کنند، تبدیل یک زندگی دو نفره به زندگی خانوادگی، تغییرات بسیار زیادی را موجب می‌شود. پدر و مادر شدن زندگی مشترک یک زوج را با خطر جدایی عاطفی مواجه می‌کند. این مسئله مخصوصا برای زوج های جوانی که آمادگی تغییرات سریع و پذیرش زندگی مسئولانه‌تر و برنامه ریزی شده‌تری را ندارند،

بیشتر اتفاق می‌افتد. به طور کلی نارضایتی عاطفی از سه عامل اصلی نشات می‌گیرد: ۱) موضع گیری های منفی زوجین در برخورد با یکدیگر، مخصوصا حسادت محسوس بعضی از پدرها در مقابل رابطه‌ی خاص و انحصاری مادر و فرزند. ۲ ) سرخوردگی زوج از زندگی زناشویی که آن را کسالت بار، تکراری،

خسته کننده و خالی از روابط جنسی می‌یابد. ۳ ) نارضایتی یکی یا هر دو نفر از زوجین از زندگی زناشویی که آشفته و بی‌نظم شده است. بعد از تولد اولین فرزند تنها ۴۸ درصد از مردان از زندگی زناشویی خود راضی می‌مانند و تنها ۲۸ درصد کیفیت رابطه جنسی خود را خوب ارزیابی می‌کنند.

برای نجات رابطه‌ی زناشویی، زوجین باید فضا و زمانی را برای با هم بودن بدون حضور نوزاد فراهم آورند. پدر ‌باید محبت و اشتیاق تازه‌ای را نسبت به همسرش که تازه مادر شده بروز دهد، مخصوصا اگر مادر دچار افسردگی بعد از زایمان و مشکلات آن شده باشد.

زن نیز به سهم خود باید از رابطه انحصاری با فرزند بپرهیزد و توجه کافی نسبت به همسر خود را فراموش نکند. در نهایت این درک متقابل است که سختی‌های پدر و مادر بودن را آسان می‌کند و زوجین را به تعادل بهتری همراه با آرامش در زندگی‌شان می‌رساند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *