تاثیر خواب در میل جنسی

تاثیر خواب در میل جنسی

رابطه بین کم خوابی و کاهش میل جنسی

در مطلب زیر به ارتباط بین خواب و میل جنسی اشاره شده است خواب مناسب باعث افزایش میل جنسی و بالعکس کم خوابی باث کاهش میل جنسی در زن و مرد می گردد که در زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

طبق تحقیقی که مشروح نتایج آن در مجله پزشکی Sexual Medicine منتشر شده است، کم خوابی میل جنسی را کاهش می‌دهد در حالی که یک ساعت بیش از حد معمول خوابیدن باعث افزایش ۱۴ درصدی میل جنسی در روز بعد خواهد شد. متخصصان و مشاوران جنسی به کسانی که دچار سرد

مزاجی و بی‌میلی جنسی هستند توصیه می‌کنند یک ساعت بیشتر از معمول بخوابند و کم خوابی نداشته باشند زیرا میل جنسی زنان به شدت به کیفیت خوابشان بستگی دارد. در صورتی که خانم‌‌ها نتوانند به اندازه کافی بخوابند میل جنسی در آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد اما با رفع کمبود و حتی با یک ساعت خواب بیشتر این میل مجددا بر خواهد گشت.

محققان دانشگاه میشیگان آمریکا بعد از بررسی ۱۷۱ زن به مدت ۱۴ شبانه روز و زیر نظر گرفتن روابط جنسی آنها و کیفیت و کمیت خوابشان به این نتایج دست یافتند. البته متخصصان تاکید دارند که میل‌جنسی تنها تحت تاثیر خواب افراد نیست و خلق و خو، رفتار همسر و کیفیت روابط حتی بیماری‌ها و داروهای مصرفی نیز بر میل جنسی زوجین تاثیر گذار است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *