تاثیر دی ان ای در ابتلا به افسردگی

تاثیر دی ان ای در ابتلا به افسردگی

برخی ژن ها در بدن با ابتلای ما به افسردگی ارتباط مستقیمی دارند و می توانند در ایجاد این عارضه تاثیرگذار باشند. طی این تحقیقات روی دی ان ای افراد مختلف بیش از هفده منطقه از آن می تواند در ابتلای افراد مختلف به افسردگینقش داشته باشد.

گروهی از محققان اعلام کردند که ۱۵ منطقه از DNA انسان را شناسایی کرده‌اند که با افسردگی مرتبط هستند. گزارشی از این مطالعه در Nature Genetics منتشر شده است. به‌گفته محققان، این مناطق می‌توانند شامل ژن‌هایی شوند که خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند، اما این مطالعه اثبات نمی‌کند که این ژن‌ها باعث ابتلا به افسردگی می‌شوند. محققان Massachusetts General Hospital در این مطالعه، اطلاعات مربوط به بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم نژادهای اروپایی را بررسی کردند که توسط شرکت ۲۳andME جمع‌آوری شده بود. بیش از ۷۵ هزار نفر از آنان، یا برای مقابله با افسردگی تحت درمان قرار گرفته بودند یا ابتلا به افسردگی در آنان تشخیص داده شده بود. نتایج نهایی به شناسایی ۱۵ منطقه از DNA، از جمله ۱۷ ناحیه خاص، منجر شد که تا حد زیادی با خطر ابتلا به افسردگی مرتبط هستند. این ناحیه‌های خاص، در داخل یا در نزدیکی ژن‌های شناخته‌شده‌ای قرار گرفته‌اند که در رشد مغز نقش دارند. دکتر روی پرلیس، مسئول این مطالعه، می‌گوید:

«شناسایی روزافزون ژن‌های مرتبط با افسردگی، به ما کمک می‌کند تا تعیین کنیم افسردگی نوعی بیماری مغزی هست یا نه. علاوه بر این، مدل‌های برپایه انتقال‌دهنده عصبی که در حال حاضر از آن‌ها برای درمان افسردگی استفاده می‌کنیم، بیش از ۴۰ سال پیش طراحی شده‌اند. ما امروزه واقعا به هدف‌های درمانی جدید نیاز داریم. امیدواریم که شناسایی این ژن‌ها، ما را به سمت استراتژی‌های درمانی جدید هدایت کند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *