تاثیر رنگها بر عارضه های روانی

تاثیر رنگها بر عارضه های روانی

با شروع فصل پاییز اکثر افسردگی ها به سراغمان می آیند برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه های روحی و روانی می توانید از  رنگها برای درمان خود کمک بگیرید. رنگ های پاییزی تنوع زیادی دارند و می توانند به شما در درمان افسردگی تان کمک زیادی بکنند.

پاییز فرا رسیده است، و سلامت روانی بعضی افراد تحت تاثیر تغییرات فصلی قرار می‌گیرد. افسردگی فصلی، افسردگی پس از زایمان و اختلال خلقی فصلی، مهم‌ترین این مشکلات هستند. پس اگر می‌خواهید انتقال فصلی خوبی را تجربه کنید و با بدتر شدن افسردگی مواجه نشوید، باید برخی نکات را جدی بگیرید، مثلا اضافه کردن رنگ‌های تازه به خانه.

شاید این کار خیلی مادی‌گرایانه به نظر برسد، اما پاییز واقعا زمان مناسبی برای اضافه کردن رنگ و نور به خانه است. در واقع خیلی از ما که در سرزمین‌های چهار فصل زندگی می‌کنیم، تا به حدی تحت تاثیر رنگ‌های فصل پاییز قرار می‌گیریم که دیگر همه رنگ‌های محیط اطراف به نظرمان نمی‌آیند.

تازه کردن رنگ‌های محیط اطراف افراد می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا روحیه بهتری داشته باشند. ضمن این‌که فاصله گرفتن از دیگران و صحبت نکردن از احساساتی که دارید می‌تواند شرایط را بدتر کند. اگر به خودتان اجازه بدهید که درباره تاثیرات تغییرات فصلی با اطرافیان حرف بزنید، متوجه خواهید شد که دیگران می‌توانند شما را بفهمند و مشارکت دیگران واقعا می‌تواند موثر باشد.

آبی، قرمز، سبز، بنفش، نارنجی و زرد.

کودکان و نوجوانان به رنگ بیشتر از شکل واکنش نشان می‌دهند و با لذت تمام به آن دل می‌بندند. تحقیقات نشان داده کودکانی که در نقاشی‌های خود رنگ‌های سرد مانند آبی یا سبز را انتخاب می‌کنند، متفکرتر و سنجیده‌تر هستند. به کار بردن رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری نشان‌دهنده ناراحتی‌های درونی آنان است.

استفاده آزادانه از رنگ قرمز توسط کودکان خصومت‌ یا نیاز به صحبت را نشان می‌دهد و از طرفی هم بیانگر عشقی ساده و بی‌آلایش است.

رنگ آبی در نقاشی کودکان بیانگر سازگاری، تمایل به اطاعت و کنترل یا سرکوب احساسات است و نیز کودکانی که زیاد از رنگ سبز استفاده می‌کنند، معمولا به طور محسوسی فاقد احساسات قوی و آشکار هستند. کودکان بندرت به رنگ‌های قهوه‌ای، سیاه یا خاکستری علاقه دارند. استفاده در هم و برهم از رنگ قهوه‌ای مشخصه اعتراض به والدین است.

همچنین اگر کودک به طور مداوم از رنگ سیاه برای رنگ‌آمیزی استفاده کند، نشان‌دهنده اعتراض، ترس یا اضطراب است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.