تاثیر قند خون در پیدایش بیماری آلزایمر

تاثیر قند خون در پیدایش بیماری آلزایمر

رابطه بین قند خون و بیماری آلزایمر

در مطلب زیر در مورد علت پیدایش بیماری آلزایمر صحبت شده است و این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد که آیا بیماری قند خون یا دیابت در بوجود آمدن بیماری آلزایمر موثر است یا خیر؟

درحالی که هیچ کس دلیل تغییرات مغزی منجر به بیماری آلزایمر را نمی داند، اما دانشمندان گمان می کنند که یکی از این دلایل انباشت پلاک های ( Plaques ) یک پروتئین ناقص به نام بتا آمیلوئید است. اکنون تحقیقی انجام گرفته است که نشان می دهد قند فراوان موجود در خون می تواند سرعت تولید این پروتئین را افزایش دهد.

تحقیقات پیشین بیماری دیابت را یکی از عامل های احتمالی بیماری آلزایمر می دانستند ، چون در صورت ابتلا به دیابت بدن قادر به کنترل طبیعی قند خون بالا نیست.اما تحقیقی که اخیرا انجام گرفته است خود قند خون بالا را با بتا آمیلوئید مرتبط می سازد. محققان داشکدۀ پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نتایج این تحقیق خود را در مجلۀ The Journal of Clinical Investigation به چاپ رسانده اند. رهبر این تحقیق یعنی دکتر Shannon Macauley می گوید

که بنابر نتایج تحقیق ما دیابت یا دیگر بیماری هایی که منجر به کنترل سخت سطوح قند خون می شوند ، تأثیرات مضری بر روی مغز می گذارند و بیماری های عصبی مانند آلزایمر را تشدید می کنند.او و همکارانش می گویند که نتایج تحقیق آنها می تواند منجر به اهداف درمانی جدیدی در جهت کاهش تأثیرات مخرب قند خون بالا بر روی مغز شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.